جهانگیری:نمی‌توانیم نسبت به زندگی ۸۰ میلیون ایرانی بی‌تفاوت باشیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: اتفاقاتی که در مورد ارز رخ داد همه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد و ما نمی‌توانیم نسبت به زندگی ۸۰ میلیون ایرانی بی تفاوت باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعد از ظهر امروز و پس از دومین جلسه ساماندهی بازار ارز که با ریاست رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه برخی به قیمت به هم ریختن زندگی مردم نرخ ارز را با تقاضاهای غیرواقعی بالا بردند، گفت: به جهت مصالح امنیت ملی کشور گاهی اوقات نیازمند تصمیمات جدی هستیم. امروز در مقطعی قرار داریم که اقتصاد کشور باید از یک ثبات و اطمینان برخوردار باشد تا هرکس که می خواهد به ایران فکر کند، بداند که ایران از ثبات و آرامش در اقتصاد برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نسبت به پیگیری تصمیمات اخیر دولت حساسیت ویژه‌ای دارد و علاقه مند است در همه جلسات حضور داشته باشند، اظهار داشت: اتفاقاتی که در مورد ارز رخ داد همه زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد و ما نمی‌توانیم نسبت به زندگی ۸۰ میلیون ایرانی بی تفاوت باشیم.

وی افزود: آنهایی که حرف از تحریم ایران می زنند باید بدانند با چنین اقتصاد، چنین مردم و چنین مسئولینی طرف هستند. رمز موفقیت این کار در همکاری مردم و فعالان اقتصادی است با شناختی که از فعالان اقتصادی کشور وجود دارد، آنها از هر چیزی بیشتر به ثبات اقتصاد کشور فکر می کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سودجویی برای هیچ کس منفعت درازمدت نخواهد داشت، تاکید کرد: خوشبختانه قوای سه گانه و رسانه ها عزم خود را جزم کرده اند تا کار را پیش ببریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بخشی از کالاهایی که با ارز آزاد وارد شده، حتما باید کاهش قیمت داشته باشد، تصریح کرد: کالاهایی که در روزهای گذشته با ارزهایی با قیمت ۴۹۰۰ و یا بالاتر وارد شده، امروز با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود، لذا باید کاهش قیمت داشته باشند.

وی افزود: برخی کالاها که با ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومانی وارد می شود با توجه به نرخ جدید ۴۲۰۰ تومانی افزایش قیمت خواهند داشت. بخشی از کالاهای ۳۸۰۰ تومانی کالاهای اساسی و دارو بوده که امروز تصمیم گرفته شد ۳ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شود که به ازای هر دلار ۴۰۰ تومان به کالاهای اساسی پرداخت خواهد شد.

جهانگیری در خصوص واردات کالا با نرخ ارز جدید، گفت: برای واردات از روز گذشته هر شخصی با سقف سفارشی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می گیرد می تواند کالای خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کند و به همین دلیل هیچ گونه وارداتی بدون ثبت سفارش رسمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به رسمیت شناخته نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: به تمامی نیازهای منطقی کشور اعم از خدمات و کالا حتما ارز تخصیص خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: کسانی که ارز دارند و می خواهند در خانه نگهداری کنند، با اطمینان می توانند در بانک ها سپرده گذاری کنند تا هم سود آن را دریافت کنند و هم در وقت نیاز ارز خود را از بانک دریافت کنند.

منبع: مهر

305

کد خبر: 921244

وب گردی

وب گردی