اختلافات داخلی در انگلیس برای مداخله نظامی این کشور در سوریه

مطبوعات انگلیس در مواضعی کاملاً متفاوت به اظهارنظر در خصوص دخالت نظامی این کشور در سوریه در کنار آمریکا پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، طرح ترامپ برای سوریه و مواضع انگلیس برای حمله نظامی به این کشور مهمترین سرمقاله های روزنامه های لندن را به خود اختصاص داد.

روزنامه گاردین با اشاره با سابقه دخالت نظامی انگلیس در لیبی و عراق آن را مساله ای نادرست دانسته که دارای خسارت های مالی و جانی فراوان بوده است.

اما این روزنامه ضمن اشاره به متفاوت بودن سوریه، دولت اسد را به استفاده بیرحمانه از سلاح شیمیایی علیه غیر نظامیان متهم کرد.

با این حال گاردین دخالت نظامی در سوریه در کنار ترامپ را راه حلی غیر قابل قبول می داند.

گاردین افزود: پرتاب چند موشک سبب تغییر معادلات بر روی زمین نمی شود، اسد از سوی ایران و روسیه حمایت می شود که شامل حمایت های سیاسی نیز می شود.

این روزنامه در پایان از مقامات انگلیس می خواهد در مواجهه با این مساله با تدبیر عمل کنند و برکناری اسد را به عنوان شرط بازسازی سوریه و کمک برای بهبود وضعیت انسانی و تعامل با آوارگان قرار دهند و از اقدام نظامی خودداری نمایند.

از سوی دیگر کولین نویسنده روزنامه دیلی تلگراف در مقاله ای از دولت خواست در هر اقدامی در کنار آمریکا بایستد.

وی در ادامه افزود: انگلیس همیشه کشوری در کنار آمریکا بوده است و فرانسه و آلمان پس از انگلیس ایفای نقش می کردند اما هم اکنون در موضوع سوریه، انگلیس پس از فرانسه قرار گرفته که از جایگاه اول برای مشاوره به ترامپ در خصوص چگونگی پاسخ به سوریه برخوردار است.

کولین می گوید: انگلیس برای حفظ روابط خود با آمریکا باید به این کشور ثابت کند که قابل اعتماد بوده و مانند سال 2013 از دخالت نظامی علیه اسد خودداری کرد عمل ننماید.

کد خبر: 921251

وب گردی

وب گردی