گلوگاه اصلی تبدیل کالای ایرانی به کالای محبوب مشتریان در دست دانشگاهیان است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نقش دانشگاهیان را در بهبود کیفیت و حمایت از کالای تولید داخلی بسیار مهم و تعیین کننده برشمرد

دکتر محمدصادق کوشکی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان در حمایت از کالای ایرانی گفت: یک امر بدیهی وجود دارد که اگر کالای ایرانی کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد می تواند با نمونه های خارجی رقابت کند و قطعا هم مردم ما و هم بقیه مردم دنیا در استفاده از این کالا رقابت خواهند داشت، درواقع بدون تبلیغ، کالای ایرانی سرآمد و در رقابت با نمونه های بیگانه برتری خواهد شد.

وی افزود: اینکه چگونه می شود یک کالای ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب به دست مردم برسد، راه حل اش به دست دانشگاه ها و مراکزی است که تولید علم می کنند؛ همچنین مراکزی که ماشین آلات طراحی و تولید می کنند، هم می توانند فرایندهای تولید را بهینه کرده و بهره وری را افزایش دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم کالای ایرانی در ایران و جهان به واسطه کیفیت و قیمتش محبوب مشتریان شود، این رمز در واقع چه در عرصه های علوم انسانی مثل رشته های مدیریت و مدیریت منابع انسانی و چه در رشته های فنی که بحث شناخت مواد اولیه مناسب، تامین آنها و تهیه ماشین الات و غیره به دست دانشگاهیان است که فرایندهایی فناورانه، کارهای فنی و مهارتی را انجام می دهند و به عبارت دیگر گلوگاه اصلی تبدیل کالای ایرانی به کالای برتر و مطلوب در دست دانشگاهیان است.

محمدصادق کوشکی در ادامه درباره نقش رسانه ملی در تبلیغ کالای ایرانی تاکید کرد: در بعضی از عرصه ها در ابتدای تولید و بهبود کیفیت ها ممکن است قیمت ها مطلوب نباشد و تنها تا مدتی می شود با تبلیغات از مردم خواست که کالای کم کیفیت یا با کیفیت متوسط ایرانی را که قیمت مناسبی هم ندارد خریداری کنند اما نمی شود این اتفاق را همیشه از آنها خواست.

وی در پایان تصریح کرد: با تبلیغات می شود برای مدتی مردم را تشویق کرد که کالای ایرانی را حتی اگر کیفیتش مناسب نیست خریداری کنند اما نمی شود این را تا همیشه ازمردم خواست و قسمت اصلی و بار اصلی این کار بر دوش مراکز تولید علم و دانشگاهیان است.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 921255

وب گردی

وب گردی