افزایش ۹,۳ درصدی تولید پالایشگاه‌های گاز کشور در سال ۹۶

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز گفت: پالایشگاه‌های گاز کشور در سال ۹۶، با تولید ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین، به افزایش تولید ۹,۳ درصدی نسبت به سال ۹۵، دست یافتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، غلامرضا بهمن‌نیا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز درباره میزان تولید گاز در پالایشگاه‌های گازی کشور در سال ۹۶ گفت: با در سرویس قرار گرفتن فازهای جدید پارس جنوبی، افزون بر تامین حداکثری گاز شبکه سراسری، تولید دیگر محصولات جانبی نیز تاکنون به بالاترین رقم رسیده است.

او افزود: این در حالی است که تولید محصولات جانبی در سال ۹۶، برای میعانات گازی ۱۱ درصد، برای اتان ۲۳ درصد و برای گوگرد ۷,۳ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش نشان می‌دهد.

بهمن‌نیا با اشاره به ظرفیت موجود درباره افزایش تولید این محصولات گفت: این ظرفیت وجود دارد که آمار افزایشی تولید این محصولات ارزشمند به رقم‌های بالاتری در سال ۹۷ برسد.

او تاکید کرد: افزایش تولید و تامین گاز از اولویت‌های اصلی پالایشگاه‌های گاز کشور است و هر روز شاهد افزایش تولید و فرآورش گاز و بهبود وضع در این مجموعه‌های بزرگ هستیم.

بهمن‌نیا تصریح کرد: امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شده است، مجموعه اقدام‌های شرکت ملی گاز برای گازرسانی و تامین پایدار گاز طبیعی و انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی به عنوان انرژی ارزان، ارزشمند، پاک و در دسترس، زمینه‌های لازم و مساعد را برای بخش تولید در کشور فراهم آورد، ضمن آن که انتظار می‌رود فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی نیز با استفاده از این زیرساخت‌ها و همچنین طراحی و به‌کارگیری سازوکارهای مناسب و بهره‌ور، بیش از گذشته در افزایش و توسعه کمی و کیفی تولید خود موفق باشند.

402

کد خبر: 921269

وب گردی

وب گردی