زندان های سری امارات در یمن

سازمان سام کشور امارات را به ایجاد زندان ها و بازداشتگاه های سری در یمن و انجام اعمال خشونت آمیز علیه غیر نظامیان محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان حقوقی سام که سازمانی یمینی بوده و مقر آن در ژنو است، کشور امارات را که در ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار دارد به ایجاد زندان ها و بازداشتگاه های سری در یمن و انجام اعمال خشونت آمیز علیه غیر نظامیان محکوم کرد.

این سازمان حقوقی در گزارشی که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شد، اعلام کرد: گروه های مسلح یمنی با همکاری و نظارت نیروهای اماراتی، تعدادی زندان در جنوب یمن ایجاد کرده اند که مهمترین آنها زندان «خور مکسر»، زندان پادگان «العشرین»، زندان پادگان کمربند امنیتی و زندان « بئر احمد » است و اعترافات زندانیان نجات یافته از آنها وجود چنین زندان هایی را مشخص کرده است که همه آنها تحت عنوان زندان ائتلاف به کار خود ادامه می دهند.

سازمان سام اعلام کرد: یک بازداشتگاه به نام بئر احمد در جنوب عدن به شکنجه جسمی و روحی زندانیان اقدام می کند که تحت نظارت گروه های مسلح وابسته به امارات اداره می شود.

این سازمان در ادامه افزود: بازداشت شدگان در این زندان ها به اشکال مختلف مورد شکنجه های غیر انسانی قرار می گیرند و این شرایط در تمام زندان های تحت نظارت این گروه مسلح که از سوی امارت تامین مالی می شود وجود دارد.

این سازمان کشور امارات را به توقف بازداشت غیر نظامیان در یمن و پایان دادن به اداره این بازداشتگاه ها و زندان های خارج از نظارت دستگاه قضایی فراخواند.

سام از کشور امارات خواست این زندان ها سری را به مقامات قضایی یمن تحویل داده و تحقیقاتی را برای دلایل ایجاد این زندان ها و پرداخت غرامت به قربانیان آغاز نماید.

کد خبر: 921285

وب گردی

وب گردی