انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان

در حکمی از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، «محمد جهانشاهی» به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان منصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، در این حکم آمده است نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به‌موجب این حکم به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان منصوب می‌شوید.

در بخشی از حکم انتصاب جهانشاهی آمده است: اجرای برنامه‌های خلاقانه در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، تعریف مسیرهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی برای تقویت تورهای گردشگری، افزایش کیفیت هتل‌ها و رستوران‌های سنتی و بین‌راهی، ایجاد و احداث بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، حفاظت و پاسداری از میراث ارزشمند فرهنگی تاریخی و مرمت و احیای بناهای تاریخی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که انتظار می‌رود در راستای تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی اهتمام لازم به عمل آید.

مونسان در ادامه این حکم، استفاده حداکثری از بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان تخصصی صاحب‌نظران، کارشناسان، منابع انسانی موجود را از دیگر وظایف جهانشاهی ذکر و تصریح کرد: تعامل جدی با مدیریت عالی استان و مسئولان استانی، هماهنگی با حوزه‌های ستادی، منابع انسانی، ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه و فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت شغلی کارکنان از دیگر وظایف حضرت‌عالی خواهد بود.

محمد جهانشاهی از اسفندماه سال گذشته تاکنون به‌عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در این اداره کل مشغول به فعالیت بود.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت، نماینده گردشگری جمهوری اسلامی ایران در نشست تخصصی گردشگری روستایی کشورهای گروه D8، عضو انجمن بین‌المللی اکو توریسم (TIES)، برنده دیپلم افتخار اولین جشنواره ملی برترین‌های صنعت گردشگری ایران، بخشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای جهانشاهی در سال‌های اخیر است.

جهانشاهی، مدرس، پژوهشگر و نویسنده کتاب‌هایی در حوزه گردشگری است.

پیش از این حسین خواجه بیدختی، مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان را به مدت سه سال بر عهده داشت.

کد خبر: 921311

وب گردی

وب گردی