حرف و عمل مسئولان در حمایت از کالای ایرانی همخوانی ندارد

برای حمایت از تولید داخلی نیاز به اصلاح قوانین و مخصوصا ساختار سیستم بانکی کشور داریم، در هیچ جای دنیا شما چند برابر تورم، سود سپرده ندارید.

علی وقف چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در مورد حمایت از کالای ایرانی به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: متاسفانه حرف مسئولان با عمل آنها یکسان نیست. امیدوارم ما که به ظاهر حداقل احساس می کنیم که الگوی مردم هستیم. سعی کنیم با استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور و حداقل استفاده از محصولات خارجی به حمایت از کالای ایرانی کمک کنیم. من معتقدم برای حمایت از تولید داخلی نیاز به اصلاح قوانین و مخصوصا ساختار سیستم بانکی کشور داریم، در هیچ جای دنیا شما چند برابر تورم، سود سپرده ندارید.

وی تصریح کرد: درسیستم بانکی آینده نیاز داریم تا دو کار اساسی انجام شود. اگر بحث سود مطرح است، حتما رقم آن باید کمتر از رقم تورم باشد. بهتر از این کار مشارکت تولید کنندگان با سیستم بانکی کشور است. یعنی همانند سایر کشور های توسعه یافته، سیستم بانکی کشور علاوه بر مشارکت در تولید حتما باید در سود و زیان تولیدکنندگان نیز سهیم باشد.

وی همچنین درباره حمایت از تولیدات داخلی و محقق شدن شعار سال با وجود افزایش نرخ ارز اذعان داشت: اگر خرید های سال 97 به بعد را از تولید داخلی انجام دهیم. این امر در رشد و ارتقا تولیدات داخلی و به چرخه درآمدن چرخه تولید در کشور و همچنین جلوگیری از خروج ارز به خارج از کشور بسیار اهمیت دارد.

305

کد خبر: 921360

وب گردی

وب گردی