خراسان رضوی نیازمند حمایت وزارت نیرو در طرح‌های انتقال آب است

استاندار خراسان رضوی گفت: برای طرح های میان مدت و بلندمدت تامین آب استان نیاز به همکاری بیشتر وزارت نیرو است تا طرح های انتقال آب از هزار مسجد و دریای عمان به استان و مشهد با شتاب بیشتری به سرانجام رسد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان در مراسم افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب در محل تاسیسات آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌ای در روزهای اول سال با حضور وزیر نیرو اقدام مبارکی بوده زیرا استان ما در شرایطی است که مشکلات کم‌آبی، کاهش جدی باران و مشکلات دیگری که در حوزه سدها با آن دست به گریبان شده و نیاز داریم طرح‌های مدیریت هوشمندانه مدیریت منابع آبی را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: همچنین باید به موضوعاتی نظیر تفکیک آب فضای سبز و بهره‌برداری از تصفیه آب برای برای فضای سبز نیز توجه لازم را داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: علاوه بر این موارد برای طرح های میان مدت و بلندمدت تامین آب استان نیاز به این است که وزارت نیرو همکاری بیشتری داشته باشد تا طرح انتقال آب از هزارمسجد و دریای عمان به استان با شتاب بیشتری به سرانجام رسد.

رشیدیان با بیان اینکه در حوزه نیروگاه های بادی و خورشیدی نیز در استان اقدامات خوبی صورت گرفته که باید ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: امید داریم با مساعدت و توجه وزیر نیرو به استان‌های شرق کشور، مشکل بلندمدت کم آبی در این استان‌ها با اجرای طرح های مذکور برطرف شود.

901

کد خبر: 921370

وب گردی

وب گردی