تهران- ایسکانیوز: نشست خبری دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت شروع سال تحصیلی و یکسالگی آغاز فعالیت مدیریت جدید این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر میرزاده با همراهی معاونین فرهنگی اجتماعی، بین الملل، برنامه ریزی، سنجش و پذیرش، اداری و مالی، پژوهش و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست حضور یافت. 


در جریان برگزاری این نشست خبری صمیمانه دکتر میرزاده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقویت اقتصاد دانش بنیان گفت: شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد از مهر 92 تشکیل شده است و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در مسیر توسعه ی این فعالیت ها حرکت خواهیم کرد.


دکتر میرزاده همچنین یادآور شد: با تشکیل شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاهی آزاد اسلامی و تصویب اختیارات آن شورا در هیئت امنای مرکزی، خوشبختانه شورای مذکور در سراسر کشور و در تمام واحدها تشکیل شده است و دستاوردهای مطلوبی نیز حاصل شده است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در مراکز نزدیک به 304 واحد فناوری یا شرکت دانش بنیان تشکیل شده و امیدواریم طی یک برنامه یک ساله به مجموع فعالیت های اقتصادی دانشگاه آزاد نزدیک شویم و هدف قطع وابستگی دانشگاه به شهریه را محقق کنیم و از این منظر سالانه تا 12 درصد کاهش وابستگی داشته باشیم.


دکتر میرزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره ی تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با عنایت به اهمیت توسعه آموزش عالی کشورمان، تاسیس و راه اندازی دکترای پژوهش محور از دیگر فعالیت های این دانشگاه است که برای رشته های علوم انسانی معدل بالای 18 و فنی مهندسی بالای 17 از شرایط ورود به این دوره است. در طول تحصیل گذراندن تنها سه تا هشت درس بنا به تشخیص استاد لازم است و مابقی تمرکز بر پروژه خواهد بود، در این دوره محدودیت سنی نداریم و از شروط فارغ التحصیلی در این دوره می توان به داشتن حد نصاب از مقاطع زبان انگلیسی و همچنین داشتن مقالات پژوهشی اشاره کرد.

کد خبر: 92372

وب گردی

وب گردی