«روتوش» بهترین فیلم جشنواره بوداپست شد

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ای در شهر بوداپست مجارستان را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی Friss Hus بوداپست که توسط Dazzo مرکز فیلم کوتاه اروپا و با مشارکت شرکت‌ها و موسسات فراوانی در مجارستان برگزار می‌شود، همه ساله با برگزاری بخش‌های متعدد جنبی و توجه به آثار موفق بین‌المللی یکی از جشنواره‌هایی است که به سرعت در حال کسب اعتبار و تبدیل شدن به رویدادی مهم در منطقه است.

جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین‌الملل در واقع بزرگ‌ترین جایزه این جشنواره است که فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری موفق به دریافت آن شده است.

ریکا بوکسی انیماتور، اوسوارت آندرا بازیگر و تهیه کننده و فرنک وارگا ژورنالیست داوری این دوره جشنواره را برعهده داشتند که دلیل انتخاب «روتوش» به عنوان بهترین فیلم جشنواره را طی بیانیه‌ای اینگونه عنوان کردند: «یک کمدی کابوس گونه و تریلر پر تنش از زندگی زنی ایرانی که ناپدید شدنِ نامرئی‌اش از جامعه، او را به سمت یک قتل کامل سوق می‌دهد. کاوه مظاهری در طول ۲۰ دقیقه، داستانی بسیار پیچیده را برای ما تعریف می‌کند که باعث تخیل زیاد ما شده است و سوالات زیادی را برای مان مطرح می‌کند».

این چهارمین باری است که «روتوش» با فیلم کوتاه «یک شب آرام» به کارگردانی ژانگ کویی برنده نخل طلای بهترین فیلم کوتاه سال گذشته از جشنواره کن در رقابت بوده که هر چهار بار «روتوش» موفق به دریافت جایزه شده است.

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی Friss Hus بوداپست از تاریخ ۳ تا ۸ آوریل برابر با ۱۴ تا ۱۹ فروردین در مجارستان برگزار شد.

500

کد خبر: 931419

وب گردی

وب گردی