بسته خبری هفته / سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

گزیده اخبار سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی در هفته ای که گذشت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهمترین رویدادهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

استقبال بشار اسد از تاسیس واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با عاطف النداف وزیر آموزش عالی سوریه در دمشق در خصوص تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای دمشق، حلب و لاذقیه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ولایتی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و پانصد هزار دانشجو است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی آن را دارد تا مرکز فعالیت های منطقه ای خود را در کشور دوست و برادر سوریه قرار دهد.

صدور مجوز شرکت در آزمون جامع پیش از آزمون زبان برای دانشجویان دکتری

اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 صبح امروز به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

در این جلسه موارد مربوط به دوره دکتری از جمله نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن، شیوه ارتقای کیفیت ارزشیابی آموزشی و تقویت سطح زبان دانشجویان دوره دکتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. پس از بحث و بررسی، مقرر شد برای برخی رشته های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود.

حکم ریاست 10 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد

دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی طی احکام جداگانه ای حکم ریاست آقایان دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، دکتر عباسعلی حیدری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، دکتر اسحاق رسولی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و واحد اردبیل، دکتر سیامک بهاروند رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد، دکتر ابراهیم چیرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت، دکتر عبدالله خالصی دوست رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و واحد سمنان، دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز، دکتر احمد آذین رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و واحد خوراسگان، دکتر مهدی ملک نژاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد، دکتر حمداله منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و واحد کرمان را صادر کرد.

انتصاب سرپرست واحدهای پارس آباد مغان و هشتگرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی احکامی جداگانه دکترعلیرضا پیل پایه را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان و دکتر رمضان جهانیان را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد منصوب کرد.

انتصاب اعضای شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی

طبق احکام صادره از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آقایان دکتر حبیب اله آراسته راد و دکتر امیر صحافی به عنوان اعضای متخصص حقیقی و علی مفرد نیا، دکتر مرتضی موسی خانی، ابوالفضل شمس، دکتر بیژن رنجبر، دکتر محسن نفر، دکتر علیرضا رهایی، دکتر عبدالرسول پور عباس و مهندس میثم میرزایی به عنوان اعضای متخصص حقوقی شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه منصوب شدند.

گسترش بین المللی واحدهای دانشگاه آزاد با تکیه بر توان دیپلماسی دکتر ولایتی

حمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در خصوص توسعه ی واحدهای دانشگاه آزاد در کشورهای همسایه گفت: اقدام دانشگاه آزاد برای تأسیس واحدهای دانشگاهی در کشورهای دیگر در صورتی که دانشجوی کافی در کشور هدف وجود داشته باشد و هزینه های آن توسط دانشجویان یا دولت های محلی پرداخت شود کار بسیار مفیدی است.

دانشگاه آزاد طی 3 دهه حیات خلوت جریان های سیاسی شده بود / کسی نمی تواند خودش را مالک دانشگاه آزاد اسلامی بداند

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین و مهمترن مشکلش این بود که خصوصی تلقی می شد و در برابر نهادهای قانونی سخت مقاومت می کرد و در این مدت از این جهت شاهد تغییر جدی هستیم.

سلیمی نمین با بیان اینکه الان کسی نمی تواند خودش را مالک دانشگاه آزاد اسلامی بداند، افزود: ما بر اساس اسنادی که داریم وقتی در مجلس هفتم برای تحقیق و تفحص به دانشگاه آزاد اسلامی نامه نگاری شد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسما اعلام کرد اینجا خصوصی است و مجلس نمی تواند نظارت صورت دهد.

عباس سلیمی نمین گفت: خوشبختانه این مشکل امروز کاملا حل شده است. یعنی نه امروز آقای ولایتی می تواند احساس کند دانشگاه آزاد اسلامی ملک اوست و نه دیگرانی که در آینده می آیند. جا افتاده است که یک امکانی است متعلق به ملت و طبعا این هیجانات ذهنی در کسانی ایجاد نمی شود که تصور کنند می توانند در مسیر بهره برداری از این مجموعه قرار بگیرند.

ایران به دنبال انتقال تجربیات خود به کشورهای اسلامی است

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه غیردولتی جهان اسلام اولویت فعالیت های خودش را بربین المللی شدن قرارداده است.

امروز فرصت تازه ای برای دانشگاه آزاد ایجاد شده است / بُعد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید احیا شود

ذوعلم در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: در برهه ای در دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر غلبه فضای بروکراتیک آموزشی، اهداف اولیه قدری مورد غفلت قرار گرفت و به تدریج بخش هایی از دانشگاه و برخی سطوح آن تبدیل به یک مجموعه تولید مدرک تحصیلی بدون برخورداری از عمق، ارزش و ظرفیت علمی شد. چیزی که باید ایجاد می کرد اما توسعه کمی بر تعمیق علمی غلبه کرد.

وی افزود: خوشبختانه انتصاب آقای دکتر ولایتی این فرصت را در یک سطح کلان ایجاد کرده اما آسیب هایی وجود دارد که اگر تیم جدید توجه نکنند امید بازگشت دانشگاه به اهداف اصلی اش، ممکن است به یاس تبدیل شود.

جذب نخبگان و پژوهشگران جوان با هدف کارآفرینی در سال ۹۷

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: جذب نخبگان و پژوهشگران جوان در این دانشگاه با هدف ایجاد کارآفرینی از مهمترین اولویت های دانشگاه در سال ۹۷ است.

دکتر بیژن رنجبر گفت: تاکنون ۱۴ هزار نخبه و پژوهشگر جوان از بدنه دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور جذب دانشگاه آزاد شده اند و این برنامه در سال ۹۷ از اولویت های اصلی ما به شمار می رود.

راه اندازی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد در سال 97

دکتر حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 دارای اهداف و برنامه های ویژه ای است، گفت: راه‌اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله برنامه های مهم فرهنگی این اداره کل است.

تغییر در تدریس دروس قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد از رویکردی جدید در آموزش‌های قرآنی به دانشجویان در سال تحصیلی آینده خبر داد.

افتتاح 10 پارک علم و فناوری و استقرار 190 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح 10 پارک علم و فناوری در سال 97 خبر داد.

دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برنامه های پارک علم و فناوری در سال 97، اظهار داشت: این برنامه ها با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی و طرح مطالعات مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در چهار گروه جذب و توسعه، آموزش، خدمات تجاری سازی و خدمات مالی تدوین شده اند.

دیگر دانشجوی ایرانی در واحدهای بین‌المللی نمی‌پذیریم

مهندس علیرضا شیخ عطار سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: تعریف جدیدی از فعالیت واحدها در خارج از کشور داریم و دیگر قرار نیست دانشجوی ایرانی را در واحدهای بین المللی بپذیریم تمامی این فعالیت ها باید برای جذب دانشجوی خارجی باشد.

با همکاری سازمان بسیج علمی کشور

مرکز نوآوری پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می شود

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه استارت آپ ها و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از آنها خبر داد.

ابلاغ آیین‌نامه برنامه‌های پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس پژوهشکده قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین‌نامه این پژوهشکده برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان به واحدهای دانشگاهی سراسر کشور خبر داد.

203

کد خبر: 931426

وب گردی

وب گردی