ویسی: سیاسی‌ها جلوی اتفاقات فوتبالی را می‌گیرند/ در استقلال خوزستان دخالت وجود ندارد اما کارشکنی هست

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان از دخالت افراد سیاسی در امور فوتبالی انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیو ز، عبدالله ویسی در نشست خبری قبل از بازی تیمش با پیکان گفت: با توجه به حساسیت پایین و بالای جدول، دیدار ما با پیکان حساس‌ترین بازی هفته است.

وی افزود: بازی مقابل پیکان سخت و حساس است. پیکان برای سهمیه می‌جنگد و ما هم برای سقوط نکردن. به نظرم در این بین هر کدام از تیم‌ها که بتوانند بر استرس خود غلبه کنند، می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند.

سرمربی تیم استقلال خوزستان در خصوص اینکه چرا وضعیت استقلال خوزستان به اینجا رسید که حالا برای سقوط نکردن می‌جنگد در حالی که دو سال پیش قهرمان لیگ شده بود، گفت: این تیم از ابتدای فصل برای نیفتادن می‌جنگید چرا که 20 تغییر داشتیم و شرایط ایده آل وجود نداشت. رفتن من خواست خود باشگاه بود. از ابتدا این طور القا کردند که تیم باید در جدول بماند و همین مسئله به ذهن بچه‌ها ورود کرد و آنها فقط برای ماندن جنگیدند در حالی که ذهن من اینطور نبود و از میانه های فصل هم شرایط تیم طوری شد که ما فقط به این موضوع فکر کنیم.

ویسی در خصوص اینکه تیم را سه سال پیش قهرمان کرده بود اما حالا شرایط به این شکل است و حتی با مدیران باشگاه نیز از جمله آقای سلطانی وارد بحث شد، استعفا کرد و دوباره برگشت و درحالی‌که از استعفا خبری نبود، گفت: من فقط به احترام سوالی که پرسیدید پاسخ می‌دهم و باید بگویم یک مدیر باید همه چیز بلد باشد. پول به باشگاه بیاورد، حواسش به کارها باشد و خیلی کارها که در فوتبال انجام می‌شود را بتواند انجام دهد متأسفانه وعده‌ها عملی نشد و کارشکنی‌ها وجود داشت. دخالت در کار فنی ما وجود ندارد و نخواهد داشت، نه فقط اینجا، من هر کجای دنیا که بروم اجازه نمی‌دهم دخالت کنند اما متأسفانه کارشکنی صورت می‌گرفت. به طور مثال یعقوب کریمی را به خوزستان آوردند و گفتند خانه می‌دهیم اما کلید به این بازیکن ندادند و حتی از خوابگاه نیز او را بیرون کردند، بعد به من می‌گویند چرا یعقوب کریمی بازی نمی‌کند اما او اعصاب و روح و روان ندارد که بتواند بازی کند. گفته‌اید به او خانه می‌دهید به اینجا آمده اما چنین کاری نکردید. رفتن من هم از استقلال خوزستان خواست خود باشگاه بود چرا که برای تیم آسیایی و قهرمان 5 میلیارد بودجه بسته بودند و تیمی که 20 بازیکن خوب و سطح بالا بود و قهرمان شده بود و آسیایی تحویل داده بودیم به عنوان تیمی قراضه با 13 میلیارد بدهی به ما تحویل دادند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اگر تیم در لیگ بماند یا به لیگ دسته یک سقوط کند او از این تیم جدا خواهد شد، اظهار داشت: ببینیم خدا چه می‌خواهد اما استعفای من واقعی بود و بچه‌ها و مسئولان استان و نه مسئولان باشگاه با من صحبت کردند که اگر بروم شاید اوضاع تیم از این هم بدتر شود و من به احترام آنها برگشتم. خودم رفتم و خودم هم برگشتم.

سرمربی تیم استقلال خوزستان درباره اینکه تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان پدیده و بسیاری از تیم‌های دیگر که با بدهی دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی بودجه فعلی خود را هم ندارند، شرایط لیگ را تغییر داده‌اند و آیا اصلا می‌توان نام این لیگ را حرفه‌ای گذاشت، گفت: واقعا اگر باشگاهی پولی نداشته باشد دقیقا همان چیزی است که می‌گویید و نمی‌توان نام این لیگ را حرفه‌ای گذاشت. شما تیم‌های عربی در همین منطقه خودمان را ببینید که چطور پول خرج می‌کنند و ما چگونه عمل می‌کنیم. بعضی مواقع نیز انگار یک لجبازی وجود دارد و مثلا می‌گویند ما هنوز به کارگران کارخانه پول نداده‌ایم، پس به بازیکنان هم نمی‌توانیم پول بدهیم. حالا که به کارگران پول داده ای پول بازیکنان را بده، آنها هم مانند همین کارگران خانواده دارند و باید به آنها نیز رسیدگی شود. اگر به کارگران دو ماه پول پرداخت نشود، می‌بینید که آنها اعتصاب می‌کنند و به خیابان می‌آیند اما ما 10 ماه است که هیچ پولی نگرفته‌ایم و به نظرم نمی‌توان نام این لیگ را حرفه‌ای گذاشت و اگر باشگاهی پول ندارد اصلا به لیگ راه ندهند و یا از تعداد تیم‌های لیگ کم کنند.

ویسی در پاسخ به این سوال که موضوع کم شدن تیم‌های لیگ برتری به علت مشکلات مالی را مهدی تاج نیز مطرح کرده و شما چقدر خود فدراسیون را با توجه به اینکه پول تبلیغات محیطی راپرداخت نمی‌کند و حق پخش تلویزیونی نیز پرداخت نمی‌شود در مشکلات مالی باشگاه‌ها دخیل می‌دانید، گفت: خود من از سه سال پیش 350 میلیون تومان طلبکار بودم که بعد از سه سال 100 یا 150 میلیون تومان به من دادند و از قرارداد امسال هم یک ریال نگرفته‌ام.اما آنقدر پارتی بازی وجود دارد و نماینده‌های مجلس و سیاسیون در این مسائل ورود می‌کنند که هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه‌ها نمی‌بینیم و هر کسی به سود خود فکر می‌کند. به نظرم نباید هیچ تعارفی وجود داشته باشد و می بینید که یوونتوس با آن بزرگی را در فوتبال ایتالیا به راحتی کنار گذاشتند اما اینجا کافی است یک نفر سیاسی باشد یا به قولی «خرش در این مملکت برود» آن وقت مقابل هر اتفاقی را می‌گیرد.

وی در واکنش به این موضوع که تأکید ما این بود که فدراسیون پول تبلیغات را نمی‌دهد و گویا باشگاه‌ها نیز می‌ترسند از فدراسیون فوتبال انتقاد کنند، گفت: نه تنها امسال ندادند بلکه پارسال و سال قبلش هم پولی به باشگاه‌ها نداند. من 9 سال است در لیگ برتر مربیگری می‌کنم و همیشه همینطور بوده است. آخر فصل 200 یا 250 میلیون به باشگاه می‌دهند و می‌گویند بقیه پول را به دلیل بدهی کم کردیم. به نظرم در این زمینه همه مقصر هستند و فوتبال باید با یک مدیریت سریع و قوی شرایطش بهتر شود و آنهایی که رأی می‌دهند نیز حواس‌شان باشد که چه اتفاقاتی می افتد. ماکه آب از سرمان گذشته است.

سرمربی تیم استقلال خوزستان درباره اینکه همین اتفاقات در لیگ رخ می‌دهد که کارلوس کی روش می گوید بازیکنان داخلی آماده نیستند و تأکیدش روی استفاده از لژیونرها است و چه نظری در این خصوص داد که 60 روز مانده به جام جهانی همچنان تیم ملی درگیر چنین حاشیه‌ای است گفت: کی روش نظر خودش را دارد و من هم می‌گویم که در تیم ما روح و روان وجود ندارد و اگر چنین مسئله‌ای نداشته باشیم می‌توانیم خیلی کارهای بزرگ انجام دهیم، چون بازیکنان‌مان کیفیت بالایی دارند. ببینید بازیکنان ما در لیگ خودمان هستند چه عملکردی دارند و وقتی به خارج از کشور می‌روند، چطور عمل می‌کنند. مثل کاوه رضایی و علیرضا جهانبخش در اروپا شرایط بهتری دارند. جدا از بحث‌های روحی و روانی اتفاقات حرفه ای نیز در شرایط بازیکنان تغییر ایجاد می‌کند و در فوتبال ما شب نخوابیدن و ریکاوری درست انجام ندادن می‌تواند روی شرایط بازیکان تأثیرگذار باشد. می‌بینیم که اینجا وقتی 5 روز یک بار مسابقه می‌گذارند همه اعتراض می‌کنند اما به نظر من نباید اینطور باشد و اگر بازیکنان حرفه ای باشند و ما به صورت تیمی و شخصی فرهنگ خوبی در فوتبال داشته باشیم هیچ مشکلی وجود ندارد. به نظرم تیم ملی ما هم باید پیش از جام جهانی بازی های بزرگتری انجام دهد چون بازی‌های بزرگی در جام جهانی داریم و آنجا قرار است تنه بازیکنان به تنه بزرگرتین بازیکنان دنیا بخود در همین چند شب در لیگ قهرمانان اروپا دیدید که چه تیم هایی گردن کلفتی می‌کنند و با اینکه سه گل در بازی رفت خوردند با روحیه می آیند و همان سه گل را جبران می‌کنند.

ویسی در واکنش به این مسئله که طبق گفته خودش یعقوب کریمی نه خانه دارد و از خوابگاه بیرون شده است و اکنون کجا سکونت دارد، گفت: خود هیئت مدیره باشگاه به من گفت که به یعقوب کریمی بگویید که به استقلال خوزستان بیاید و من به آنها گفتم که آیا به او خانه می دهید یا خیر که گفتند من به او زنگ بزنم زنگ زدم یعقوب کریمی امد اما کلید خانه را به او ندادند و اکنون هم او در یک اتاق در سوئیت می‌خوابد اما همسر او در تهران است. کسانی که مسئولیت دارند نباید اینگونه بازیکن را اذیت کنند و وقتی حرفی زده‌ایم که به او کلید خانه می‌دهیم نباید بعدا حرف دیگری بزنیم. یا می‌گویند چرا یونس دلفی به ایتالیا رفته و چرا من سه روز به او مرخصی دادم رفته که رفته بازیکن از من سه روز مخرصی خاست ومن هم مرخصی دادم اما خود باشگاه باید مقابل او را می گرفت و به من ربطی نداشت که چرا به ایتالیا رفت.

وی در واکنش به این مسئله که آیا می‌دانست که قرار است دلفی به ایتالیا برود تا در تمرین یک تیم باشگاهی دیگر شرکت کند گفت: بله من از 5 ماه پیش می‌دانستم اما این موضوع به من ارتباطی نداشت این بازیکن فقط از من مرخصی خواست و من هم به او مرخصی دادم اما خود باشگاه مسئول است و همان روز هم کلی ایمیل و تلگرام به باشگاه زده شده بود اما باشگاه تعطیل بود و کسی نبود که پاسخی بدهد، ضمن اینکه من می‌گویم وقتی یک بازیکن با خوشحالی برود در روحیه‌اش تأثیر می‌گذارد و همه تیم خوشحال باشند و اما چرا باشگاه به قهر کولیبالی واکنش نشان نمی‌دهد. اینکه یعقوب کریمی روحیه ندارد، کاری ندارند و به این گیر داده‌اند که چرا مرخصی دادم. هیچ نمی‌دانم تکلیف دلفی با آن باشگاه چه شد تازه اگر ازباشگاه می‌رفت لژیونر می‌شد و پولی گیر باشگاه می‌آمد اما آقایان به مرخصی او گیر دادند. تازه مگر دلفی مارادونا بود که اگر نباشد، اتفاقی رخ بدهد. حالا هم امیدوارم تیم ما سقوط نکند.

602

کد خبر: 931433

وب گردی

وب گردی