برای جلوگیری از فساد، قوانین شفاف‌تر و عینی‌تری نیاز است

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد، قوانین شفاف تر و عینی تری مورد نیاز است، گفت: سرمایه‌گذاری و اشتغال باید از فساد اقتصادی مبرا باشند و در یک نهاد و سیستم سالم می‌توانیم شاهد سرمایه‌گذاری، اشتغال و توسعه باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت خوزستان که امروز، 23 فروردین ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از سال 70 تا کنون در حوزه تحول نظام اداری بیش از 25 برنامه تحولی معرفی شده و اقدامات بسیار خوبی در سطح ملی و استانی در این زمینه انجام گرفته است.


وی افزود: به طور کلی تاثیر برنامه‌های تحول اداری بر توسعه یافتگی، بارز و روشن نیست. سرمایه‌گذاری و اشتغال باید از فساد اقتصادی مبرا باشند و در یک نهاد و سیستم سالم می‌توانیم شاهد سرمایه‌گذاری، اشتغال و توسعه باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد، قوانین شفاف تر و عینی تری مورد نیاز است، تصریح کرد: هرچه بتوانیم مقررات اداری و قوانین شفاف تری را بدون تفاسیر مختلف عرضه کنیم، می‌توانیم به سلامت اداری و اقتصادی جامعه کمک کنیم و هرچه جامعه از سلامت اداری و اقتصادی بیشتری برخوردار باشد، امکان رشد و توسعه در آن بیشتر خواهد بود.

شریعتی بیان کرد: باید دلایل تاثیرگذاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور را بر جریان توسعه و کاهش فساد اقتصادی بازنگری کنیم. همچنین بحث سیستم اداری و چارت دستگاه های مختلف استانی باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در این زمینه خواستار آن هستیم تا ساختار اداری و سازمانی دستگاه‌های مختلف در کل کشور متناسب با برنامه عملیاتی آن ها بسته شود و ساختاری به صورت سیار و شناور اتخاذ شود تا بتوان متناسب با برنامه‌ها فعالیت کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اکنون چارت‌های اداری ثابتی بسته می‌شود و متناسب با شرح عملیاتی که دستگاه‌ها باید انجام دهند، عمل نمی‌شود. برای مثال مجموعه فعالیت‌ها در استانداری خوزستان با فعالیت‌ها در استان دیگر متفاوت است اما چارت اداری در دو استان یکسان است و این مساله باعث می‌شود که بهره وری کاهش پیدا کند.

شریعتی با بیان اینکه استان خوزستان در حال حاضر بیشترین مهاجر فرستی را دارد، گفت: باید اقدامات و تلاش‌های بیشتری انجام گیرد تا ایستایی در استان‌های جنوبی به خصوص استانی مانند خوزستان با چنین منابعی بیشتر شود.

وی افزود: خوزستان علاوه بر مسایل گذشته با مساله‌ای به نام ریزگردها مواجه شده است و این مساله به دغدغه‌ای جدی برای مردم تبدیل شده است تا مردم نشاط لازم را نداشته باشند و به نوعی فضای یاس بر استان حاکم شود، هرچند که دولت در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و یا در حال انجام آن است.

901

کد خبر: 931464

وب گردی

وب گردی