بازتاب گسترده سفر دکتر ولایتی به سوریه در رسانه‌های بین المللی (بخش سوم)

سفر مشاور ویژه رهبر معظم انقلاب به سوریه و بازدید ایشان از غوطه شرقی دمشق بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سومین روز سفر دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور ویژه مقام معظم رهبری به سوریه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

بر این اساس، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت: مشاور رهبر عالی ایران در بازدید از مناطق تازه آزاد شده غوطه شرقی گفت تهدیدات برخی کشورهای غربی برای حمله به سوریه بر پایه ادعاهای دروغین و پس از آزادی غوطه شرقی اتفاق افتاد.

این خبرگزاری انگلیسی افزود: ولایتی در سفر خود به دمشق با بشار اسد، رییس جمهور سوریه دیدار و بر حمایت تهران از مواضع وی تاکید کرد.

پایگاه خبری روزنامه تایمز آو اسراییل نیز در مطلبی اختصاصی به گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت. در این مکالمه تلفنی پوتین به نتانیاهو هشدار داد اقداماتی که باعث بی‌ثباتی در سوریه می‌شود را متوقف کند. این گزارش با استناد به سخنان دکتر ولایتی به عنوان یکی از سیاستمداران ارشد ایران نوشت: ولایتی در سفر خود به سوریه هشدار داد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تی 4 حمص که به جان باختن شماری از مستشاران ایرانی انجامید، بی‌پاسخ نخواهد ماند. حال گویا هشدار پوتین به نتانیاهو در راستای واکنش ایران صورت گرفته است.

بخش خبری سایت یاهو نیز در مطلبی اختصاصی به سفر دکتر ولایتی به سوریه پرداخت. در این مطلب آمده است: مشاور ارشد رهبر عالی ایران بر حمایت کامل تهران از دولت سوریه در مقابل هر گونه تجاوز خارجی تاکید کرد. سخنان این شخصیت ایرانی در پاسخ به تهدیدات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر حمله به مواضع دولت سوریه با ادعای دست داشتن دمشق در حمله شیمیایی به غیرنظامیان در دوما مطرح می‌شود.

پایگاه خبری وب سنتر 11 نیز در گزارشی به تحولات اخیر سوریه و تنش میان آمریکا و روسیه پرداخت. نگارنده در بخشی از این مطلب نوشت: علی اکبر ولایتی پیش از دیدار از منطقه تازه آزاد شده غوطه شرقی دمشق، آزادسازی این منطقه راهبردی در حومه پایتخت سوریه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت اسد در جنگ داخلی هفت ساله این کشور دانست.

پایگاه خبری نیوز تریبیون در مطلبی که به صورت لحظه‌ای تکمیل می‌شد، بازدید دکتر ولایتی از مناطق تازه آزاد شده غوطه شرقی و سخنان ایشان را پوشش داد.

خبرگزاری کرستان 24 عراق نیز در گزارشی اختصاصی به سفر دکتر ولایتی پرداخت. این منبع نوشت: مشاور ویژه رهبر عالی ایران در دیدار خود از غوطه شرقی دمشق بر حمایت کامل تهران از دمشق تاکید کرد.

کد خبر: 931476

وب گردی

وب گردی