دادستان اردبیل خبر داد: دستگیری ۸۶ متخلف در تعطیلات نوروز

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی به خاطر فعالیت تعدادی از افراد متخلف در حوزه تولید و توزیع یک کالای ممنوعه بیش از ۸۶ نفر دستگیر شدند که عمده آنها از حاشیه شهر بودند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: این دستگیری‌ها نشان داد که عمده این افراد به دلیل نبود فضای کسب و کار و اشتغال مشغول کارهای کاذب هستند که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و همه مسئولان دست به دست هم دهند تا در سال مزین به حمایت از تولید کتالای ایرانی بتوان زمینه اشتغال و درآمدزایی برای جوانان و جویندگان کار را به خوبی فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جوان ما بتواند در سنگرها و عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت و کار باشد هرگز به فکر گناه و آلودگی و کار خلاف نمی‌افتد چرا که منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بیکاری است که همه باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن زمینه ها و بستر اشتغال مناسب مشکلات و نارسائی‌ها را به تدریج برطرف کنیم.

عضو کمیته اجرایی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اردبیل بیان کرد: ما در سال گذشته در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران تلاش کردیم تا مشکلات و موانع پیش‌روی تولیدکنندگان را که عمدتا مربوط به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بوده که در این باب از مدیران بانک‌ها و دستگاه های مختلف قدردانی می‌کنیم که یاریگر ما در حل این مشکلات و نارسائی‌ها بودند.

عتباتی ادامه داد: البته بانک‌ها با برخی محدودیت‌ها در حوزه قوانین و مقررات روبرو هستند که ما همواره از مدیران بانک‌ها خواسته‌ایم همواره با رویکرد استانی و به مصلحت توسعه استان تصمیم گیری کنند و از تولید و سرمایه‌گذاران به هر شکل ممکن حمایت کنند.

وی به توقف بسیاری از اجرائیه‌ها به دلیل پرداخت نشدن اقساط بانکی از سوی سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: امیدواریم وثیقه‌ها که اغلب مربوط به طرح و زمین پروژه‌هاست و زمین‌های دیگر تبدیل شده و اجرائیه صادر شده از سوی بانک منجر به تعطیلی واحدها نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: ما در سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا برخی اقدامات بانک‌ها در بازپس‌گیری بدهی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران منجر به تعطیلی آنها نشود چرا که تعطیلی واحدهای تولیدی بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی و بیکاری بسیاری از جوانان ما را به دنبال دارد.

عتباتی در ادامه از حل مشکل ممنوع‌الخروج بودن برخی بدهکاران بانکی با همکاری بانک‌ها و دستگاه قضایی خبر داد و بیان کرد: این امر به حقوق شهروندی در تعارض بود که سعی کردیم به صورت شفاف این ممنوع‌الخروجی را برای تعدادی از بدهکاران بانک‌ها برطرف کنیم تا آنها با خیال راحت و انگیزه مضاعف بتوانند نسبت به حل مشکلات و همچنین موانع پیش‌رو اقدامی عملی انجام دهند.

وی افزود: ما حق نداریم حقوق اجتماعی فرد و یا اشخاص حقیقی و حقوقی را نادیده گرفته و یا آنها را از این حقوق محروم کنیم در حالی که باید با دید واقع‌بینانه تلاش کنیم تا مشکلات و موانع پیش‌روی تولید رفع و زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبری در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضائی در مبارزه با قاچاق با تمام توان در صحنه حضور دارد تا با این کار امنیت تولیدکننندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کشور فراهم آید.

عتباتی بیان کرد: تمام دادستان‌های استان مکلف شده‌اند تا در سال حمایت از کالای ایرانی با پدیده قاچاق به هر شکل مکن برخورد کرده و اجازه ندهند قاچاق زمینه ضربه زدن به تولید داخلی را فراهم کند.

وی گفت: در فاصله ۱۳ تا ۱۴ روز تعطیلات عید امسال ۸۶ مورد دستگیری داشتیم که عمده آنها مربوط به فعالیت‌ها در حوزه تولید و توزیع کالاهای ممنوعه عمدتا در حاشیه شهر بوده که یک آمارقابل توجه است که این خود نشان دهنده برخی از ضعف‌های در حوزه اشتغال و کارآفرینی است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پایان بیان کرد: اغلب این افراد متقاضی کار بودند ولی به دلایل مختلف امکان اشتغال برای آنها فراهم نبود که انتظار می‌رود در سال جدید سعی وافری در ایجاد اشتغال و زمینه رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری در استان به خوبی فراهم آید.

901

کد خبر: 931484

وب گردی

وب گردی