راه‌آهن اردبیل _ میانه زودتر از راه‌آهن گیلان – آستارا افتتاح می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا با رایزنی و جذب اعتبارات برای پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه این پروژه را زودتر از راه‌آهن گیلان – آستارا به بهره‌برداری رسانده و زمینه احداث راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد را نیز فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمد فیضی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی تلاش می‌کنیم تا با استفاده از روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق در سطح ملی و استانی زمینه بهره‌مندی و استفاده از کالای ایرانی را فراهم کرده تا همه شهروندان ایرانی بتوانند کالای مورد نیاز خود را به صورت داخلی تهیه و فراهم کنند.

وی حمایت بانک‌ها را از واحدهای تولیدی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: برخی مدیران بانک‌ها به دلایل مختلف مشکلات و موانعی را بر سر راه تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات برای آنها ایجاد می‌کنند که ضروری است نظام بروکراسی و برخی موانع در این استان برطرف تا حمایت واقعی را از تولید داخلی شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان کرد: نباید بانک‌ها بلایی را بر سر تولیدکننده بیاورند که زمینه فراری شدن آنها به عناوین و اشکال مختلف ایجاد شود در حالی که بانک‌ها می‌توانند با پرداخت تسهیلات بازوی توانمندی برای عرصه تولید و بروز توانمندی آنها محسوب شود.

فیضی به اهمیت موضوع صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات زمانی شکوفا می‌شود که تولید رونق گیرد که ما در هر سه حوزه صادراتی اعم از فولاد، پتروشیمی و صنعت خودرو ظرفیت‌های خوبی در استان داریم که امیدواریم با به نتیجه رسیدن طرح‌ها در این حوزه اهداف کلان محقق شود.

وی به نامه نگاری اخیر وزیر نفت با وزیر صنایع در ارتباط با تامین 40 میلیارد تومان اعتبار به عنوان منابع زیرساختی در احداث پتروشیمی در اردبیل اشاره کرد و افزود: اگر پیگیری‌ها در این زمینه از سوی مسئولان استانی و نمایندگان انجام شود قطعا نتایج مثبت و مفیدی را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد کارخانه فولاد سپهر سبلان نیز بیان کرد: این کارخانه با توجه به توانمندی فنی زمینه تبدیل شدن به یک کارخانه نورد را دارد و با پیگیری‌هایی که از طریق بانک‌ها در حال انجام است، امیدواریم موافقت لازم برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای این مجموعه به خوبی فراهم آید.

فیضی همچنین به وضعیت کارخانه اتوبوس‌سازی و ضرورت حل مشکل سند این کارخانه اشاره و تصریح کرد: به دلایل مختلف امکان توسعه فضای سبز و کاشت درخت در این مجموعه مهیا نیست و انتظار می‌رود با پیگیری استاندار اردبیل در این کارخانه با صدور سند زمینه تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سایر خودروهای عمومی فراهم شود.

وی در ادامه به برخی ظرفیت‌های توسعه استان و ضرورت خروج از برخی غفلت‌ها در بی‌توجهی به این ظرفیت‌ها اشاره کرد افزود: ما برای اولین بار در بودجه 97 برای مطالعه و احداث راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد ردیف اعتباری در نظر گرفتیم که قطعا در سالجاری می‌توانیم زمینه آغاز اجرای راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد را به خوبی فراهم کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به مردم استان قول داد تا با تلاش و پیگیری‌های مستمر راه آهن اردبیل – میانه سریع‌تر از راه‌آهن گیلان به آستارا اجرایی و عملیاتی شود تا ما به سرعت بتوانیم بسترهای مناسب در صادرات و تقویت ارتباط با کشور همسایه آذربایجان را فراهم کنیم.

فیضی بیان کرد: 70 میلیارد تومنان بودحه راه آهن در سال 94 به 124میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافته که این امیدواری را فراهم کرده تا هر چه زودتر پروژه معطل مانده راه‌آهن اردبیل به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی ادامه داد: در مجلس این کمیسیون براساس اصل 44 قانون اساسی فعالیت خود را با حضور 15 عضو آغاز کرده و ما آمادگی داریم اعضای این کمسیون را به اردبیل دعوت کنیم تا با عنایت ویژه دولت و مجلس زمینه بهبود فضای کسب و کار و واگذاری مجموعه‌های صنعتی و تولید به بخش خصوصی فراهم آید.

901

کد خبر: 931485

وب گردی

وب گردی