ایجاد اشتغال نیازمند رشد اقتصادی ۷ درصدی است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید یک میلیون شغل در سال نیازمند رشد اقتصادی هفت درصدی است بنابراین با رشد دو تا سه درصدی در اقتصاد کشور ایجاد یک میلیون شغل در واقع ایجاد مشاغل ناپایدار است.

به گزارش ایسکانیوز، همایون یوسفی امروز در جلسه شورای اداری خوزستان مهمترین مشکل کشور را اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش صادرات و مشارکت‌های مردمی دو شاخص مهم برای توسعه پایدار بوده که مدلی تعریف شده در جهان است.

وی افزود: با توجه به مدل توسعه پایدار بیان شده تنها بخش نخست که مربوط به دولت است پیگیری می‌شود و دومین بخش آن کمتر مورد توجه دولتمردان قرار می‌گیرد.

یوسفی با بیان اینکه ارزانترین موارد اشتغالزایی در حوزه خدمات است، گفت: در اقتصاد پویا باید 75 درصد از اشتغال منطقه در بخش خدمات خلاصه شود و این حوزه برای ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی درباره نظام اشتغالزایی در دنیا و کشور ایران گفت: نظام اشتغالزایی دنیا در راستای تقویت رابطه بین بخش‌های خصوصی بوده اما این نظام در کشور ما بر مبنای رابطه بخش خصوصی و دولتی است همچنین نظام آموزشی و دانشگاهی در کشورهای جهان خود اشتغالی دارند در صورتی که در کشور ایران این روند به دلیل نبود حرفه آموزی انجام نمی‌شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولید یک میلیون شغل در سال نیازمند رشد اقتصادی 7درصدی است بنابراین با رشد دو تا سه درصدی در اقتصاد کشور ایجاد یک میلیون شغل در واقع ایجاد مشاغل ناپایدار است.

وی با بیان اینکه خوزستان دولتی ترین اقتصاد کشور را دارد، عنوان کرد: اگر استان‌های دیگر در حوزه اشتغال مشکل دارند در استان خوزستان این مشکل سخت تر بوده و نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

901

کد خبر: 931487

وب گردی

وب گردی