استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، عدم صدور حکم شهردار بوشهر، گمانه زنی ها در رابطه با پیشنهاد شهردار شدن تهران به استاندار اصفهان، اعدام قاتل اهورا، خشکی و زاینده و کاهش گردشگر در اصفهان، اعتراض کشاورزان رودبار جنوب کرمان به پایین بودن قیمت تولیداتشان و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

خبری از صدور حکم شهردار بوشهر نیست!

عبدالخالق برزگر زاده در رابطه با زمان صدور حکم شهردار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هنوز در خصوص زمان مشخص شده صدور حکم شهردار اخباری از یک منبع رسمی به دست ما نرسیده است.

وی در رابطه با دلیل وقفه در صدور این حکم گفت: این موضوع با تعطیلات نوروزی مصادف شده است و معمولا فرآیند صدور حکم شهردار به همین منوال زمان بر بوده است.

عضو شورای شهر همچنین تاکید کرد: هنوز هیچ خبری از زمان صدور حکم شهردار نداریم.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/hIsMG

مهرعلیزاده هرگز به شهرداری تهران نمی‌رود

حیدرعلی عابدی در این خصوص به خبرنگار ایسکانیوز گفت: من به طور مستقیم با دکتر مهرعلیزاده در این خصوص گفت وگویی نداشته ام اما با توجه به شناختی که از وی دارم، ایشان یک شخصیت ملی هستند که با چهار پیشنهاد وسوسه نخواهند شد.

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر این که من اطلاع دارم دکتر مهرعلیزاده در اصفهان می مانند، گفت: مهرعلیزاده نسبت به اصفهان تعهد اخلاقی دارد و اگر قصد رفتن از اصفهان را داشته باشد متوجه این موضوع خواهد شد که چه مقدار به برنامه های توسعه ای اصفهان لطمه خواهد زد.

وی تصریح کرد: با توجه به شناختی که از دکتر مهرعلیزاده دارم، ایشان هرگز حاضر نخواهند شد که چنین خسارتی را به استان اصفهان وارد کنند.

عابدی تاکید کرد: دکتر مهرعلیزاده هرگز از اصفهان نخواهند رفت.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/3UJX3

مردم از لحاظ عاطفی امکان دیدن خشکی زاینده رود را ندارند

فتح الله معین رئیس شورای شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که برخی آمار گردشگری را نسبت به سال گذشته کمتر دانسته اند، گفت: عمده ترین دلیل کاهش گردشگر در اصفهان قطع آب زاینده رود است.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان این که زاینده رود شکل کل شهر را زیبا کرده بود، گفت: نهرهایی که از زاینده رود منشعب می شدند وضعیت شهر را به یک وضعیت زیبا و دلپذیر تبدیل کرده بودند، اما با خشک شدن زاینده رود بسیاری از مردم عنوان کردند که از لحاظ عاطفی اصلا امکان دیدن خشکی زاینده رود را ندارند.

معین افزود: این موضوع که چه عاملی دلیل خشک بودن زاینده رود است را باید دولت برای آن برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: دلیل خشک بودن زاینده رود بیشتر به عنوان بی اراده گی در اتخاذ تصمیم لازم است زیرا زاینده رود نسبت به سال های گذشته تقریبا حدود 45 درصد کاهش بارندگی داشته است؛ باتوجه به کاهش 45 درصدی باران در زاینده رود باید در این منطقه 45 درصد کاهش آب را داشته باشیم اما به دلیل برداشت های غیرمجاز بالادست در استان باعث شده تا این خشکی در زاینده رود تحمیل شود و اراده ای برای احقاق حق مردم تاکنون مشاهده نکرده ام.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/1VCEp

فرهنگسازی «توازن محور» اولین بحث برای تحقق شعار سال است

سیدجواد حسینی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این راستا مجموعه راهبردها و فعالیت ها در حوزه تولید و اشتغال پایدار داخلی برای جوانان با مدل اقتصاد مقاومتی به منظور تولید کالای ایرانی در حال انجام است.

وی با بیان این که حمایت از تولید کالای ایرانی از دو وجه قابل بحث است، گفت: فرهنگسازی «توازن محور» اولین بحث برای تحقق شعار سال است؛ به آن معنا که در مردم باید این موضوع فرهنگسازی صورت پذیرد تا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خرید و مصرف کالای ایرانی یک نوع حساسیت ایجاد شود.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: هنگامی که قصد خرید کالایی را داریم باید این حساسیت وجود داشته باشد که اگر آن کالا خارجی است آن را خریداری نکرده و فقط کالای ایرانی را خریداری و مصرف کنیم؛ ما تمام تلاشمان را در بُعد فرهنگی و اجتماعی به منظور تحقق این شعار انجام خواهیم داد.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/FUdgu

اعتراض حق کشاورزان است/ از قبل هشدارهایمان را برای این گونه تجمعات داده بودیم

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اعتراض کشاورزان به دلیل پایین بودن نرخ محصولاتشان است.

وی ادامه داد: کشاورز چندین ماه زحمت کشیده و محصولی را تولید کرده است اما پولی که از محصولش به دست می آورد حتی پول برداشت هم نیست به آن معنا که قیمت خرید محصولات معادل قیمت برداشت محصول نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان با بیان این که اعتراض حق کشاورزان است، افزود: من در نطق چند روز گذشته ام اعلام کرده بودم که اگر فکری برای محصولات کشاورزان نشود بالاخره مردم مجبور می شوند تا به خیابان آمده و اعتراض کنند و حتی سازمان های امنیتی هم این پیش بینی را از قبل داشته بودند.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/MKxj1

قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است/ حمایت از تولیدکنندگان و صنایع در دستور کار فرمانداری

فرماندار مشهد با بیان این که قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است، افزود: اگر ما و تمامی مردم به نظرات کارشناسی تن دهیم بسیاری از مشکلات حل و به یک اجماع خواهیم رسید.

نوروزیان افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه های مختلف کشور وجود دارد آن است که در برخی از مسائل با یکدیگر اجماع نظر نداریم و هر فردی از یک زاویه یا یک بُعد به مساله ای اهمیت می دهد و طبیعی است که فقط به همان موضوع بپردازد، اما اگر این اجماع حاصل شود و همه به یک درک مشترکی از مسائل برسند و با همکاری یکدیگر انشالله این مساله به وجود نخواهند آمد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قبیله گرایی در جامعه وجود نداشته باشد باید همراه و هم جهت با خواست اکثریت مردم حرکت کنیم، به عنوان مثال نمی توان هنگامی که اکثریت نظری دارند ، عده ای با استفاده از برخی امکاناتی که در اختیار دارند در مقابل نظر اکثریت کارشکنی کنند.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/pbVEi

توضیحات معاون استاندار پیرامون عملیات جست وجوی بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما تهران- یاسوج

عزیز فیلی در رابطه با آخرین اخبار از عملیات جست و جوی بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما تهران - یاسوج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: پس از پایان بارش ها در ارتفاعات کوه دنا از روز گذشته اکیپ ها برای جست وجوی اجساد آغاز به فعالیت کرده اند.

معاون استاندار ادامه داد: مجموعه این اکیپ ها از جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و گروه های مردمی و بومی منطقه در ارتفاعات بوده اند که جمعا 17 نفر در ارتفاعات از روز گذشته حضور داشته اند.

وی با بیان این که تاکنون 19 پیکر برای تحویل به خانواده هایشان آماده شده اند، تصریح کرد: 8 پیکر پیش از نوروز تحویل خانواده ها داده شد و 11 پیکر طی امروز تا فردا آماده تحویل به خانواده هایشان هستند.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/hTySk

حکم قصاص قاتل اهورا کودک ۳ ساله رشتی اجرا شد

به گزارش ایسکانیوز، ۲۲ مهر ماه سال گذشته کودکی سه ساله به نام اهورا پس از آزار و اذیت توسط ناپدری به قتل رسید.

ناپدری اهورا پس از آزار و اذیت جسمی او، سر این کودک را به دیوار می کوبد که در اثر این اقدام کودک فوت می کند.

شعبه ۳ دادگاه کیفری یک استان در تاریخ ۹۶/۹/۱۶ قاتل را به قصاص نفس محکوم کرد که این حکم در تاریخ ۹۶/۱۱/۳ مورد تایید دیوان عالی کشور نیز قرار گرفت.

این حکم پس از انجام تشریفات قانونی و تقاضای اولیای دم و استیذان از رئیس قوه قضائیه صبح امروز(سه شنبه) در زندان مرکزی رشت به اجرا در آمد.

متن این گفت وگو در ادامه می آید: yon.ir/SPqe4

افتتاح قریب الوقوع راه‌آهن «تبریز - تهران» در سفر رئیس‌جمهور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، تکمیل 17 کیلومتر از تونل 30 کیلومتری انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه و تأمین 120 میلیون متر مکعب از محل تصفیه‌خانه دوم تبریز و افتتاح قریب‌الوقوع راه‌آهن «تبریز- تهران» تا ایستگاه بستان‌آباد در سفر آتی ریاست جمهوری از اقدامات ویژه عمرانی دولت تدبیر و امید در جهت توسعه و گسترش استان آذربایجان‌شرقی ذکر کرد.

رحیم شهرتی‌فر گفت: پروژه جاده «اهر – تبریز» به طور جدی در حال اجراست و امیدواریم به‌زودی به اتمام برسد.

وی افزود: خوشبختانه علیرغم تنگناها و مشکلات موجود در سطح ملی وضعیت استان در زمینه‌های مختلف پیشرفت داشته است.

متن این خبر در ادامه می آید: yon.ir/G6XqU

حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس در مهریز/ اسامی

جمعه 17 فروردین ماه یک دستگاه اتوبوس که از کرمان عازم تهران بود، در محور شهرستان مهریز در استان یزد و در حوالی دو راهی روستای گردکوه واژگون شد.

اسامی حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس در مسیر کرمان-تهران در کیلومتر ۱۵ مهریز به شرح زیر است.

متن این خبر در ادامه می آید: yon.ir/P6opL

901/900

کد خبر: 931489

وب گردی

وب گردی