آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در رودبار جنوب و کهنوج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی کشاورزان شهرستان های رودبار جنوب و کهنوج و حمل به خارج از استان برای مصارف صنایع کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل ازوزارت جهاد کشاورزی، سیدیعقوب موسوی با اشاره به افت قیمت محصول گوجه فرنگی و دستور وزیر جهاد کشاورزی برای خرید این محصول اعلام کرد: عملیات خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی کشاورزان از شهرستان های رودبار جنوب و کهنوج و حمل به خارج از استان برای مصارف صنایع کشاورزی آغاز شده است.

او با بیان این که این اقدام موجب ایجاد تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا، و بهبود نسبی قیمت محصول گوجه فرنگی شده است،از آغاز صادرات گوجه فرنگی با کیفیت کشاورزان به خارج از کشور خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت:در طول شبانه روز گذشته تعداد ۱۷۸۰ دستگاه کامیون در حمل و نقل بین استانی محصولات تره بار منطقه فعال بوده که ۵۰۴ دستگاه آن از مقصد رودبار جنوب به مناطق مختلف کشور اعزام شده است که ۲۳۴ دستگاه آن به حمل گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

او خاطرنشان کرد:روز گذشته در مجموع تعداد ۳۳۴ دستگاه کامیون گوجه فرنگی جنوب کرمان به وزن ۳۷۲۱ تن و ۵۹۸ دستگاه کامیون هندوانه به وزن ۷۱۲۳ تن از جنوب کرمان به سراسر کشور حمل شده است.

موسوی گفت:با عنایت به برداشت همزمان محصولات مختلف منطقه نظیر هندوانه، گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی، خیار، توت فرنگی، فلفل، بادمجان، گندم، جو، کلزا، انواع ملون و خربزه و... سازمان جهاد کشاورزی علاوه برنظارت بر عملیات برداشت و کارکرد کمباین ها و خرید محصولات استراتژیک گندم و کلزا تا پایان برداشت با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار کشاورزان عزیز حضور خواهد داشت.

او با تقدیر از دستور حمایتی وزیر جهاد کشاورزی،پیگیری های استاندار کرمان و نماینده پنج گنج جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی و همچنین همراهی و همکاری فرمانداران شهرستان های رودبارجنوب و کهنوج ،اظهار امیدواری کرد که هموطنان در سراسر کشور با خرید محصولات با کیفیت کشاورزی از قطب تولیدات کشاورزی ایران منطقه زرخیز جنوب استان کرمان، کشاورزان سخاوتمند و مهربان این خطه از سرزمین مادری را مورد حمایت خویش قرار دهند.

402

کد خبر: 931543

وب گردی

وب گردی