محمدباقر کتابی به خاک سپرده شد

پیکر دکتر محمدباقر کتابی از اساتید برجسته الهیات، عرفان و فلسفه امروز در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر رسیده، تشییع پیکر دکتر محمدباقر کتابی از اساتید الهیات، عرفان و فلسفه اسلامی دانشگاه تهران که دارای تحصیلات عالی حوزوی بود از درب منزل ایشان انجام شد.

این استاد برجسته الهیات در سال 1302 در اصفهان متولد شد و پس از گذران دوران کودکی زیر نظر اساتیدی همچون محمد مهریار، میرزا ابوالفضل همائی،حاج رحیم ارباب، حاج میرزا علی آقا شیرزای، آیت الله حاج شیخ مهدی نجفی، آیت الله حسین خادمی و آیت الله طیّب عرفان و فلسفه را آموزش دید. او تا مقطع دکتری الهیات، عرفان و فلسفه اسلامی پیش رفت و به یکی از اساتید برجسته در دانشگاه تهران بدل شد.

رجال اصفهان در علم و عرفان و ادب و هنر، مقدمه بر کتاب (وحدت وجود) تألیف مرحوم استاد فضل الله ضیاء نور، .... از تالیفات مرحوم کتابی است. اشتغال در امور قضایی، استاد دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی، عضویت در انجمن آثار و مفاخر اصفهان از جمله مسئولیت های علمی و فرهنگی این استاد فقید بود.

این استاد برجسته الهیات، عرفان و فلسفه اسلامی در خصوص دهها تالیف کتاب و مقاله خود گفت: شاید این تالیفات و مقدمه ها و شرح حال ها مصداق (سیاه مشقی) از طفلی باشد در جوف آن همه آثار کهن از تمدن و فرهنگ بشری که حد و حصری برای آنها نیست.

502

کد خبر: 931563

وب گردی

وب گردی