تولید ۱۵ هزار تن زباله در ۱۵ روز نخست سال ۹۷ در مازندران

مدیرکل محیط زیست مازندران با اعلام اینکه در جریان سفرهای نوروزی به این استان ۱۵هزار تن زباله تولید شده است، گفت: وضعیت پسماند در این استان اسفناک و نیازمند همراهی بخش خصوصی و شهرداری‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم کارنامی مدیرکل محیط زیست استان مازندران با تأکید بر اینکه مسأله ساماندهی پسماندهای این استان از اولویت‌های کاری‌اش هست، گفت: در حال پایش مناطق درگیر با مسأله پسماند و پیگیری راه‌حل‌های موجود هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه ایام نوروز اوج سفرها به این خطه است، اظهار داشت: بنابر گزارش‌های موجود در 15 روز عید 15 میلیون مسافر به مازندران سفر کردند که سرانه تولید پسماند روزانه آنها یک کیلو گرم است.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار تنها در نوروز 15 هزار تن پسماند در شهرهای شمالی تولید شده که نیازمند ساماندهی فوق العاده دارد در حالی که این استان در روزهای عادی هم با مشکل دپوی پسماند روبروست.

کارنامی ابراز داشت: امسال با اطلاع رسانی رسانه‌ها و دستگاه‌های مسئول وضعیت بسیار ناخوشایند پسماند که هر ساله همزمان با سفرهای نوروزی شاهد بودیم در جنگل های شمال بهبود یافت.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت ها و هوشیاری های اجتماعی در این زمینه اثربخش بود.

کارنامی، ورود شهرداری ها و بخش خصوصی برای حل و فصل معضل پسماندهای شمال را حائز اهمیت دانست.

فارس ۷۰۵

کد خبر: 931591

وب گردی

وب گردی