مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های استان فارس از زبان استاندار

استاندار فارس لزوم نگاه و رفتار وحدت‌گرایانه همه دلسوزان تاکید کرد و هم‌افزایی و همدلی در راستای توسعه‌ی استان فارس را از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌ها دانست.

به گزارش ایسکانیوز ، اسماعیل تبادار عصر پنجشنبه 23 فروردین در جلسه شورای اداری، برنامه‌ریزی و فعالان اقتصادی شهرستان لامرد، گفت: سال گذشته را با تمام مشکلات و تنگناهای زیادی پشت سر گذاشتیم و امسال را با برنامه‌های فراوان بین المللی آغاز کردیم.

تبادار با بیان این‌که می‌خواهیم سال جدید را با فراغت بیشتری در راستای فراهم کردن رونق اقتصاد و اشتغال گام برداریم، گفت: اگرچه مردم این شهرستان از آب و هوای خوبی برخوردار نیستند اما جایگاه فراوان اشتغال نعمتی است که خدا در این منطقه قرار داده و امروز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان لامرد می‌تواند عمران، آبادی و شکوفایی اقتصادی را نه تنها برای شهرستان و استان خود، بلکه اشتغال کشور را فراهم کند.

استاندار فارس با بیان این‌که توسعه و باور این ظرفیت ابتدا باید در نگاه بلند مردم و مسئولین شکل بگیرد، افزود: فرداهای این دیار را باید دید و لامرد را می‌توان به یک منطقه دیگر مانند عسلویه در پهنه‌ی صنعت و معدن تبدیل کرد.

او با اشاره به بازدید از آلومنیوم و دیگر مزیت‌های صنعتی شهرستان لامرد، نسبت به رونق و توسعه‌ی این شهرستان در آینده ابراز امیدواری و اضافه کرد: تقویت راه‌های مواصلاتی، توسعه فرودگاه، تامین برق پایدار در منطقه ویژه اقتصادی و انتقال آب از خلیج فارس در اولویت قرار دارد.

استاندار فارس با بیان این‌که از امروز نگاه من عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد بود، بر لزوم استفاده مطلوب از تمام سرمایه‌ی مردمی در مسیر توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی شهرستان لامرد تاکید کرد.

تبادار لزوم نگاه و رفتار وحدت‌گرایانه همه دلسوزان تاکید کرد و هم‌افزایی و همدلی در راستای توسعه‌ی استان فارس را از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌ها دانست.

استاندار فارس در بازدید از روند احداث مجتمع آلومنیوم لامرد با بیان این‌که طرح آلومنیوم جنوب از پیشرفت مناسبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد امسال فاز نخست این پروژه آماده بهره‌برداری باشد.

وی با اشاره به این‌که طرح یاد شده یکی از بزرگترین طرح‌های استان و کشور است، گفت: طرح مجتمع آلومینیوم جنوب در مرحله اجرا ۲۱۰۰ نفر را مشغول به کار کرده که از این تعداد ۱۵۵۰ نفر ایرانی هستند.

تبادار ادامه داد: این طرح پس از تکمیل و راه اندازی یکی از بزرگترین فرصت‌های شغلی استان و کشور را ایجاد خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به تولید ۳۰۰ هزارتنی این مجموعه، آلومینیوم جنوب را تحولی در نظام صنعتی استان، کشور و حتی منطقه دانست.

تبادار هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره روند اجرای فرودگاه لامرد و پروژه تونل شهید باقری، زیرساخت‌های حمل و نقل فرودگاهی و جاده‌ای را از ملزومات توسعه و پیشرفت در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که سالن‌های فرودگاه لامرد تا ۱۰ ماه آینده آماده بهره برداری باشد.

کد خبر: 931596

وب گردی

وب گردی