تظاهرات گسترده طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی در ابوجا

اعضایی از جنبش اسلامی نیجریه راهپیمایی گسترده ای را در ابوجا پایتخت این کشور در محکومیت ادامه بازداشت شیخ زکزاکی،  برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، اعضایی از جنبش اسلامی نیجریه راهپیمایی گسترده ای را در ابوجا پایتخت این کشور در محکومیت ادامه بازداشت شیخ زکزاکی، برگزار کردند.

آنها از دولت نیجریه خواستند با احترام به قانون شیخ زکزاکی را آزاد کند که بیش از دو سال است در بازداشت به سر می برد.
دجی آدیانجو از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت:« شیخ زکزاکی و همسرش بیش از هشتصد و چهل روز است در بازداشت هستند بدون اینکه هیچ محاکمه ای برای آنها برگزار شود. متاسفانه دولت نیجریه یا نمی تواند یا حاضر نیست به حکم دادگاه برای آزادی او عمل کند.»

راهپیمایان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط شیخ زکزاکی شدند که به مراقبتهای فوری پزشکی نیاز دارد. حتی برخی از اعضای انجمن روحانیون مسیحی نیجریه نیز به این راهپیمایی پیوسته اند.

یوحنا بورو روحانی مسیحی گفت :« ما مسیحی هستیم و بی عدالتی را دوست نداریم. ما ابتدا به دولت اعتماد داشتیم اما آنها نتوانستند اعتماد ما را حفظ کنند. چگونه در چارچوب قانون اساسی نیجریه فردی می تواند بدون محاکمه بیش از دو سال در زندان باشد. چنین کاری مصداق بارزی از بی عدالتی است. »
محمد ابراهیم گاماوا عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت از کشتار زاریا دو سال می گذرد و متاسفانه دولت هنوز این نسل کشی را محکوم نکرده و هیچ اقدامی برای برخورد با عامل آن انجام نداده است. به همین علت ما همچنان و تا زمانی که شیخ زکزاکی در زندان است ، به اعتراضات خود ادامه می دهیم. بازداشت او مغایر قانون کشور ماست.»

کد خبر: 931602

وب گردی

وب گردی