پورموسوی: درخواست بازی بدون هوادار می‌دهیم

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: اگر قرار باشد این رفتارها و شعارها ادامه پیدا کند درخواست می‌کنیم دیدارهای ما بدون حضور هواداران پشت درهای بسته برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: اگر قرار باشد این رفتارها و شعارها ادامه پیدا کند درخواست می‌کنیم دیدارهای ما بدون حضور هواداران پشت درهای بسته برگزار شود.

سیروس پورموسوی درمورد فحاشی‌هایی که روز گذشته از سوی تعدادی از حاضران در ورزشگاه صورت گرفت عنوان کرد: متاسفانه تعدادی از افراد در دیدارهای خانگی ما که مشخص هستند و تعداد کمی هستند گلایه دارند و این رفتار را انجام می‌دهند .چرا مسئولان امنیتی ورزشگاه با این مساله برخورد نمی‌کنند؟ اگر آنها نمی‌توانند 5-4 نفر را کنترل کنند اصلا در مسابقات حاضر نشوند.

وی افزود: موضوع بعدی که باید به آن اشاره کنم این است که وقتی ما در سطح شهر با مردم خوزستان و هواداران روبرو می‌شویم همه آنها از نتایج بدست آمده راضی هستند دلیل این مساله چیست؟ فولاد در سه فصل قبل آن تیم قدرتمند همیشگی نبود. فولاد در این یکی دو سال متزلزل بوده و جایگاه قابل قبولی نداشته است. ما تیم را بومی، جوان و بهتر کردیم. جایگاه‌مان اکنون بسیار خوب است و 85 درصد تغییرات داشتیم. برخی از این تغییرات غیرقابل اجتناب بوده است به طور مثال بازیکن تمایل به ماندن نداشته است یا اینکه یک بازیکن قیمت بالایی داشته است. یک بازیکن هم با تفکرات ما و فضای تاکتیکی تیم نمی‌توانسته هماهنگ شوند. فقط این نبوده که من بازیکنان را نمی‌خواستم. ما بودجه مشخصی داشتیم و برهمان اساس وارد نقل و انتقالات شدیم و از این اتفاق راضی بودیم. اگر تعداد اندکی از افراد در ورزشگاه اعتراض می‌کنند به خاطر عملکرد خودمان است که فولاد آنقدر خوب بوده توقع کسب سهمیه دارند و وقتی تیم به رده ششم جدولرسیده مردم ناراضی هستند. البته خود ما از همه ناراضی‌تر هستیم که فرصت بدست آمده را استفاده نکردیم.

سرمربی فولاد خوزستان در ادامه یادآور شد: مشکلاتی ناخواسته به وجود آمد که در این مساله دخیل بود. برخی اختلافات باعث شد تمرکزمان را از دست بدهیم. طبق فلسفه‌ای که در ابتدای فصل داشتیم و بعد از صحبت با هیات مدیره و مدیرعامل به آن جمع‌بندی رسیدیم جایگاه و امتیازی را مشخص کردیم که خدا را شکر در حال حاضر از آن جایگاه و امتیاز بالاتر هستیم. تمام برنامه ما این بود که در سال اول ساختار و استخوان‌بندی خوبی ایجاد شود و در سال بعد برای کسب سهمیه و نتایج بهتر تلاش شود. شرایط طوری رقم خورد که در سال اول در حال رسیدن به آن هدف بودیم اما با توجه به شرایطی که گفتم برخی مشکلات اجازه نداد به آن هدف برسیم. هوادار نباید از دقیقه 60 شروع به فحاشی کند آنها باید اجازه بدهند تا تیم تا دقیقه 90 کار خودش را انجام دهد.

وی افزود: فوتبال 90 دقیقه است. حریفان در 20 دقیقه پایانی با فشاری که هواداران می‌آورند حریف را میخکوب می‌کنند اما تعدادی خاص در مسابقات ما شروع به فحاشی به من، بازیکنان و مدیرعامل می‌کنند. آنها به دنبال حمایت از تیم هستند یا منافع خودشان را دنبال می‌کنند؟ منافع چه افرادی به خطر افتاده است؟ من که به فولاد تحمیل نشده‌ام، کارنامه و عملکردی داشتم که برای هدایت تیم انتخاب شدم. آنها چهار گزینه داشتند که من نفر چهارم بودم و وقتی با سه مربی اول به توافق نرسیدند با من توافق کردند الان هم هر دو طرف رضایت کامل دارند. این شعارها هم تاثیری نخواهد داشت. علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل تیم که نباید وارد زمین شود و گل بزند. او تلاشش را کرده و وظایف خود را انجام می‌دهد من هم به عنوان مربی کارهای لازم را در تمرینات می‌کنم و تیم وارد مسابقه می‌شود.

پورموسوی در ادامه یادآور شد: اشتباهات داوری هم امسال بوده است و در چند مسابقه ما متضرر شدیم. در جایی که هواداران باید از ما حمایت می‌کردند یک تعداد خاص با کارهایی که کردند به تیم ضربه زدند. خود ما هم واقعا بدشانس بودیم. مثلا در بازی دیروز باد و باران، لغزندگی زمین همه باعث شد تا یک نیمه کامل را از دست بدهیم. در نیمه دوم هم حریف به زمین خودش رفت. حریف ما تیم ضعیفی نبود. ذوب‌آهن سالهاست تیم قدرتمندی است. ما امسال آنها را دراصفهان بردیم و در خانه به تساوی رسیدیم. کسی در تیم ما کم کاری نکرده است و همه تلاششان را کردند. گناه من و اژدری‌زاده این است که امسال تلاش کردیم و شرایط خوبی بوجود آوردیم. ما که قرار نیست در میدان حاضر شویم وظیفه ما این است که تا قبل از بازی همه شرایط را فراهم کنیم. تیم‌هایی که از ما بیشتر هزینه کردند کجای جدول هستند. اگرپرسپولیس قهرمان بشود به این خاطر است که آنها سه سال است که به تیم خود دست نزدند و هر سال هم تیم خودشان را تقویت کرده‌اند. استقلال، ذوب آهن و سایپا هم کمترین تغییرات را داشته‌اند اما ما 85-80درصد تغییرات داشته‌ایم این افراد هر جا می‌نشینند می‌گویند ما فوتبالی هستیم اگر آنها فوتبالی هستند باید بدانند تیمی که این همه تغییرات داشته یک شبه نمی‌تواند به قهرمانی برسد. یک زمان شما با بودجه‌ای سنگین و 50 میلیاردی وارد کاری شدید می‌توانید به قهرمانی برسید اما این ارزشی ندارد. ما با جوانانی مثل صابر حردانی، میثم هاشمی، یوسف کی‌شمس و ... به این جایگاه رسیدیم. ما نیاز به حمایت هواداران داریم اگر آن تعداد خاص بخواهند مانع از ایجاد آرامش در فضای کاری تیم‌مان شوند بدون تعارف به باشگاه نامه می‌زنم تا دیدارهای ما پشت در بسته انجام شود.

پورموسوی در ادامه تاکید کرد: ما نیاز به آرامش داریم این همان هوادارانی هستند که مقابل پرسپولیس تا دقیقه 95 ما را تشویق کردند و توانستیم گل تساوی را بزنیم. مقابل گسترش فولاد هم این اتفاق افتاد. چرا هواداران همه احساسی شده‌اند و علیه این و آن شعار حیا کن سر می‌دهند؟ مگر ما با شعار هواداران آمده‌ایم که با شعار هواداران برویم؟ ما هم دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم. مگر ما از تساوی دیروز خوشحال بودیم اما گاهی اتفاقات از دست ما خارج است.

سرمربی فولاد خوزستان در ادامه تصریح کرد: از هواداران می‌خواهم در دو هفته پایانی از تیم ما حمایت و ثابت کنند تیم‌شان را دوست دارند. آنها از بازیکنانی که درون زمین حضور دارند حمایت کنند در پایان 90دقیقه هم هر چه خواستند به من بگویند اما در جریان بازی آرامش تیم را بر هم نزنند ما به هواداران نیاز داریم. در خیلی از مسابقات هواداران باعث شدند که ما پیروز باشیم. مقابل سپاهان و ذوب آهن از ما حمایت کردند. در خیلی از مسابقات دیگر این موفقیت با حمایت هواداران بدست آمد. این حمایت باعث ایجاد انگیزه می‌شود و به حریف هم فشار وارد می‌کند اگر قرار است به ورزشگاه بیایند و فحش بدهند در خانه بمانند بهتر است.

وی با ابراز ناراحتی از عدم کسب سهمیه در لیگ هفدهم تاکید کرد: مطمئن باشید ما محکم و قوی می‌مانیم تا فولادی قوی‌تر برای سال بعد بسازیم. ما تلاش می‌کنیم تا تیمی قوی‌تر را بسازیم تا باعث خوشحالی هواداران شود و فولاد به چیزی که استحقاقش را دارد برسد. ان‌شاءالله با کمک هواداران و مسئولان باشگاه بتوانیم بازیکنان را به خوبی جذب کنیم و در کنار بازیکنان فعلی که قابلیت بالایی دارند شرایط بهتری پیدا کنیم. بازیکنان امسال خیلی تلاش کردند اما گاهی اوقات شرایطی رقم می‌خورد که توپ وارد دروازه نمی‌شود. مثلا دیروز دقیقه 94 ضربه ایستگاهی زدیم که روی یک اتفاق توپ وارد دروازه نشد در کل از بازیکنان راضی هستم آنها خیلی تلاش کردند و امیدوارم در دو بازی آینده با تمام وجود به میدان بروند و باعث شادی هواداران شوند.

601

کد خبر: 931619

وب گردی

وب گردی