حمایت از تولیدات بومی بر اساس شعار سال، در جهاد دانشگاهی استان مازندران

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران گفت: اولویت جهاد دانشگاهی در بعد منطقه ای استفاده از کالای ایرانی ، باید کالای مازندرانی را در اولویت قراردهیم .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ واحد عبدالهیان در جشن مبعث رسول اکرم که در سالن اجتماعات سازمان جهاد دانشگاهی مازندران برگزار شد، در سخنانی با اشاره به نام گذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت:حمایت از کالای ایرانی صرفا فیزیکی نیست بلکه خدمت و فکر ایرانی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد : در تحقق این شعار در جهاد دانشگاهی مازندران خرید کالای مصرفی و تجهیزات ساخت داخل برای پروژه ها به شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

عبدالهیان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است تاکید کرد که این نهاد در صف اول دستگاه هایی قرار دارد که باید در راستای اجرایی شدن سیاست های نظام برنامه داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با بیان این که جهاد دانشگاهی مازندران هنوز به ارائه تولید کالا نرسیده است ،گفت :امیدوارم امسال این امر تحقق یابد اما ارایه خدمات صورت گرفته و ایجاد رضابت مندی در مخاطبان موضوع کاملا مهمی است که در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، و اشتغال می بایست پیگیری شود .

وی با تاکید بر این نکته که همه موظفیم در راستای ایجاد این رضایتمندی تلاش کنیم که بازخورد مثبت آن نیز به همه بر می گردد.

عبدالهیان گفت: در اولویت جهاد دانشگاهی در بعد منطقه ای استفاده از کالای ایرانی ، باید کالای مازندرانی را در اولویت قراردهیم به نحوی که اگر محصول مورد نیاز ما در مازندران تولید می شود موظف به استفاده از آن هستیم .

وی ضرورت نقش آفرینی جهاد دانشگاهی در موضوع توسعه استان مازندران را مورد تاکید قرار داد و گفت : فعالیت های جهاد دانشگاهی در بحث توسعه استان مازندران بازتعریف شده است و رویکرد متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های نسبی استان تعریف شده و در سند برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی منعکس گردیده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران شرط تحقق این مهم را با خارج شدن از عملکرد و نگرش نقطه‌ای مرتبط دانست و گفت : با اتخاذ رویکرد توسعه ای و ترجیح گاها منافع عام بر منفعت شخصی و سازمانی ، احتمال تامین پایدار منافع سازمانی نیز بیشتر می شود .

عبدالهیان ، انجام متعهدانه وظایف ،تعریف و کاربست منشور فرهنگ سازمانی و اجرای بهینه طرح و پروژه های تعیین شده را در راستای ایفای نقش در توسعه استان بر شمرد و گفت :باید تلاش شود فعالیت ها عالمانه و متعهدانه تر صورت بگیرد.

وی تصریح کرد :تعریف و کاربست منشور سازمان جهاد دانشگاهی مازندران باید در دستور کار قرار بگیرد و این امر باید متناسب با شرح وظایف منطقه ای باشد و اگر تحقق یابد اولین دستگاهی خواهیم بود که منشور فرهنگ سازمانی ارائه می کند که عینیت دارد و در آن متناسب وظایف سازمان با رسالت که نسبت به توسعه و تعالی جامعه بر عهده دارد کاملا در معرض قضاوت قرار می گیرد .

سرپرست جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران حضور خواهد داشت که بسیار اهمیت دارد ، تصریح کرد: با توجه به ساختار جهاد دانشگاهی مازندران در انجام این ماموریت موفقیت به دست می آید و این امر موجب تاثیرگذاری بیشتر در روند توسعه استان خواهد داشت .

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرا ی جهاد دانشگاهی گفت : تلاش در به ثمر رساندن پروژه های تعریف شده و در حال انجام به ویژه در راستای توسعه استان در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه در این خصوص با همت جمعی اعضا جهاد دانشگاهی ، موفقیت های خوبی حاصل شده است .

202

کد خبر: 931620

وب گردی

وب گردی