بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در مقاله ای اعلام کرد حمله نظامی به سوریه نمی تواند جایگزین راه حل سیاسی باشد و حمله به این کشور مشکلی را حل نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه های انگلیسی در روزهای گذشته با ارائه تحلیل ها و مقالاتی به پیگیری تحولات در سوریه و همچنین تهدیدات ترامپ در خصوص حمله نظامی به این کشور پرداخته اند. روزنامه فایننشال تایمز در سر مقاله ای تحت عنوان «شلیک موشک راه حل نیست» که رولا خلف آن را به رشته تحریر در آورده است اعلام کرد: توییت هایی که ترامپ هر روز صبح انجام می دهد در حقیقت می تواند توجیهی برای خشم وی و تلاش برای بازدارندگی بشار اسد باشد.

این روزنامه اما مجازات اسد برای حمله به شهر دوما را سیاستی موفق برای مواجهه با سوریه نمی داند، اگر چه این روزنامه مدعی است نظام سوریه در سال های گذشته جنایاتی انجام داده است.

فایننشال تایمز افزود: اما دولت های غربی تنها بر تغییر نظام در سوریه تاکید دارند و از راه حل های سیاسی از طریق سازمان ملل متحد غافل شده اند و با استفاده از کشورهای خلیج فارس و صرف هزینه های چند میلیارد دلاری ارتش هایی ایجاد کرده اند چرا که آنها با استفاده از تجربه عراق دخالت نظامی را اقدامی خطرناک می دانند.

این نویسنده روزنامه فایننشال تایمز معتقد است ترامپ با وجود تهدیدات خود به دنبال خروج از سوریه است و نمی خواهد اوضاع بیش از این متشنج شود و با این حال اگر حمله نظامی به سوریه نیز اتفاق افتد نمی تواند جایگزین راه حل سیاسی باشد.

کد خبر: 931634

وب گردی

وب گردی