بررسی نرخ چهار ارز پرطرفدار در هفته دوم فروردین ماه/ دلار تب کرد و تک نرخی شد + جدول

بازار ارز در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود و نرخ دلار همراه با دیگر ارزها روند افزایشی را در پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بازار ارز در هفته ای که گذشت با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود، به گونه ای که نرخ دلار، یورو، درهم امارات و پوند انگلیس که به عنوان ارزهای پرمعامله در بازار محسوب می شوند با نوسان شدیدی روبه رو شدند.

دلار در اوایل هفته با نرخ پنج هزار و 121 تومان در بازار آزاد داد و ستد شد، نرخ این ارز به دلیل تلاطمات موجود در بازار در روز یک شنبه معامله نشد، قیمت دلار در روز دوشنبه به دلیل ادامه التهابات بازار با قیمت پنج هزار و 810 تومان داد و ستد شد اما این قیمت تا بعدازظهر به دلیل نوسانات شدید به نرخ 6 هزار و 400 تومان رسید که حاشیه های بسیاری را با خود در بازار به همراه داشت.

طولی نکشید که به دلیل ایجاد نوسان لحظه ای در بازار طی روزهای ابتدایی سال،جلسه ای با حضور رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی و نیز معاون اول رئیس جمهور جهت اتخاذ تصمیماتی برای ایجاد تعادل در بازار برگزار شد و ساعتی بعد خبری مبنی بر تک نرخی شدن ارز در رسانه ها منتشر شد.

گفتنی است، با توجه به اعلام این خبر از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و نیز قیمت گذاری دلار با نرخ چهار و 200 تومان، معامله آن در بازار به دلیل بلاتکلیفی فعالان بازار طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه متوقف شده بود و نمایی از قیمت آن در تابلوهای صرافی وجود نداشت.

لازم به ذکر است، قیمت دلار در روز پنج شنبه که آخرین روز معاملاتی هفته بود با نرخ چهار و 200 تومان که از سوی مسئولین دولت تصویب شده بود در بازار آزاد مورد معامله قرار گرفت.

یورو، درهم امارات و پوند انگلیس نیز مانند دلار در روند معاملاتی هفته ای که گذشت با نوسان همراه بودند، نرخ یورو در ابتدای هفته شش هزار و 325 تومان بود در حالی که از روز یکشنبه با روند افزایشی همراه شد و به قیمت شش هزار 575 تومان رسید، قیمت یورو روز دوشنبه شنبه با 400 تومان افزایش با قیمت شش هزار و 975 تومان معامله شد و در روز سه شنبه قیمت یورو به کانال قیمتی هفت هزار تومان ورود کرد و با نرخ هفت هزار و 45 تومان معامله شد، قیمت یورو در روز چهارشنبه روند معکوس را در پیش گرفت و با 870 تومان کاهش به قیمت شش هزار و 175 تومان رسید، کاهش قیمت این ارز در روز پنج شنبه که آخرین روز معاملاتی هفته بود ادامه داشت و با قیمت پنج هزار و 165 تومان معامله شد.

درهم امارات در ابتدای هفته با قیمت یک هزار و 400 تومان معامله شد و در پایان هفته به قیمت یک هزار و 1490 تومان رسید.

این گزارش می افزاید، قیمت پوند انگلیس در اولین روز معاملاتی هفته گذشته هفت هزار و 280 تومان بود، این ارز از روز یکشنبه روند افزایشى را در پیش گرفت و در پایان هفته با نرخ هفت هزار و 800 تومان داد و ستد شد.

* جدول زیر قیمت چهار ارز پرطرفدار را در هفته‌ی سپری شده نشان می‌دهد که رنگ سبز، نشان دهنده‌ی بیشترین قیمت و رنگ قرمز، نشان دهنده‌ی کمترین قیمت ارز موردنظر است.

401

کد خبر: 931635

وب گردی

وب گردی