ضرورت حمایت از کالای ایرانی در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز مرکز این استان که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: توجه و اعتماد به غربی ها اقتصاد کشور را به سمت و سوی نابودی کشانده و وضعیت معیشتی مردم را به مخاطره انداخته است.

وی افزود: مسئولان کشور نباید به بیگانگان چشم امید داشته باشند؛ چرا که اتکا و اعتماد به بیگانگان، اقتصاد کشور را دچار اختلال می کند.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال، تاکید کرد: مردم باید با خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را فراهم کنند.

وی راه اندازی و توسعه کارخانجات کشور، ساخت تولیدات دارای کیفیت و قابل رقابت با کالای خارجی را علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان موجب استقلال اقتصادی کشور دانست و گفت: آسیب های اجتماعی نیز با اشتغال جوانان ایرانی کاهش خواهد یافت و با این اقدام اقتصاد کشور احیاء و از نابودی آن جلوگیری خواهد شد.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: نباید در جایی که کالای ایرانی وجود دارد از کالای خارجی استفاده کنیم؛ چرا که این امر به اقتصاد کشور و اشتغال جوانان صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین خواستار کاهش واردات کالاهای خارجی به کشور شد و گفت : متاسفانه سیاست غلط دروازه های باز کشور برای ورود کالاهای خارجی، سد بزرگی در مقابل تولید کنندگان داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.

وی تصریح کرد: برخی مسئولین توجه زیادی به بیگانگان و غربی ها دارند و به عبارتی اجنبی پسند هستند و تنها راه حل مشکلات را در خارج از کشور جستجو می کنند.

امام جمعه بجنورد افزود: نبود تفکر خودباوری در مسئولین و دل سپردن به بیگانگان اقتصاد کشور را به مخاطره انداخته است.

خطیب نماز جمعه بجنورد تاکید کرد: کشورهای غربی و شرقی نیز اجازه ورود کالای خارج از کشورشان را در صورتی که آن کالا در کشور خودشان تولید شود، به کسی نمی دهند.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر حمایت از کشاورزان کشور اظهار کرد: ورود میوه هایی که در کشور تولید می شود، کشاورز ما را ورشکست و به این قشر تلاشگر صدمات جبران ناپذیری را وارد می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با توجه بیشتر به تولید کالای ایرانی روز به روز بهبود یابد.

امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به روز ارتش، ارتش جمهوری اسلامی را پشتوانه انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امروز به یمن انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری معظم انقلاب، نیروی های مسلح ما قدرتمند ترین ارتش در منطقه هستند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی، از تلاشهای حوزه هنری خراسان شمالی قدردانی کرد.

وی ضمن تبریک عید مبعث به همه مسلمانان جهان گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) عصاره تمام خوبی‌ها است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به بعثت پیامبر در سن چهل‌سالگی خاطر نشان کرد: رسول گرامی اسلامی طی مدت ۲۳ سال رسالت خود را کامل و توانست دین اسلام را به جهانیان معرفی کند.

کد خبر: 931640

وب گردی

وب گردی