محمودی شاه نشین: دولت و مجلس باید از بخشی نگری دست بردارند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برندسازی داخلی به تولید ملی کمک می کند گفت: همه ما باید با کمک یکدیگر یه سمتی برویم که قیمت تمام شده کالای ایرانی کاهش یابد.

محمد محمودی شاه نشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس درباره شعار سال حمایت از تولید ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: حمایت از تولید ملی حرف دل همه مردم و دوستداران ایران و نظام است اما تحقق این امر مقدماتی دارد اینکه دولت و مجلس دست از بخشی نگری بردارند و همه برای حمایت از تولید ملی با یکدیگر متحد شوند.

وی در ادامه افزود: همه باید با کمک یکدیگر به سمتی برویم که قیمت تمام شده کالای ایرانی کاهش یابد و با وجود عوارض هایی که از ارزش افزوده و مالیات گرفته تا بیمه های مختلف، شرایطی را ایجاد کنیم که قیمت تمام شده کالای ایرانی کاهش پیدا کند تا امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بیان کرد: مراکز دانشگاهی،‌پژوهشی و تحقیقاتی باید سعی کنند که به سند نزدیک شوند و در جهت افزایش کیفیت کالاها ایده هایی نو همراه با خلاقیت را با استفاده از فناوری های دنیا ارائه دهند تا در ساخت نیازمندی های مردم پیشرفت حاصل شود همه باید به این سمت برویم.

وی اضافه کرد: باید بتوانند ماشین آلات مادر را وارد کنند یا بسازند تا از این طریق ساخته های ما کیفیت پیدا کند.

محمودی شاه نشین درباره افزایش قیمت دلار اظهار کرد: هرچقدر میزان تولیدات داخلی و مصرف داخلی افزایش پیدا کند نیاز ما به خروج ارز کمتر می شود و طبیعی است که فشار بر مردم کمتر خواهد شد، افزایش دلار چوب لای چرخ گذاشتن است مگر می شود در مسیر چاله و سدی نباشد باید این سدها را شکست تا پیشرفت کرد.

وی درباره تحقق شعار سال حمایت از تولید ملی بیان کرد: ما باید بر روی چند برند خوب در کشور کار کنیم برای مثال قبل از انقلاب کفش ملی برای خودش جایگاهی داشت و بسیاری از کشورها به این برند علاقمند بودند و از آن استفاده می کردند؛ ما باید برندسازی را رونق دهیم برای مثال ما در تولید کفش، در انواع و اقسام صنایع غذایی، تولیدات دریایی خاویار، میگو و ماهی های آب شیرین حرف برای گفتن داریم.

محمودی شاه نشین با تاکید بر برندسازی گفت: ما باید برندسازی کنیم تا بتوانیم صادرات داشته باشیم و از طریق برندسازی تولید داخلی را رونق دهیم مثلا الان بعضی از تولیدات لبنی ما در کشورهای شمال، عراق، امارات و... استفاده می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شعار سال حمایت از تولید ملی آیا کارخانه هایی که تعطیل شدند مجددا احیا خواهند شد بیا ن کرد: دولت و مجلس باید از بخشی نگری دست بردارند عمده کارخانه های که تعطیل شدند به علت بدهی تسهیلات به بانکها بود کارخانجات نتوانستند بدهی خود را به بانکها بدهند و بانکها به دنبال بیشترین سود از آنها بودند یا بدهی های دیگر به دارایی، مالیات، بیمه و...

محمودی شاه نشین در ادامه افزود: یکی دیگر از دلایل تعطیلی کارخانه ها از دست دادن بازار به واسطه عدم حمایت دولت و ورود کالاهای ارزان قیمت مشابه کالای خارجی است، زمانی که همه در جهت حمایت از تولید داخلی تلاش کنیم و صنعتگر داخلی بداند که مردم از او حمایت می کنند قطعا به کارش ادامه می دهد.

وی در پایان گفت: بخش عمده کارخانه ها با محیط زیست مشکل دارند به نظر من آثار زیست محیطی با پاک کردن صورت مسئله حل نمی شود باید تحقیق،‌ مطالبه و پژوهش انجام شود.

304

کد خبر: 931701

وب گردی

وب گردی