«کُرد خوار شده، داستان دولت سراب در سرزمین غیر ممکن» منتشر شد

«کُرد خوار شده، داستان دولت سراب در سرزمین غیر ممکن» با داستان ماجرای بحران میان دولت عراق، کُردها و مسعود بارزانی در لبنان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، انتشارات «الدار العلوم العربیه للعلوم ناشرون» با همکاری انتشارات «الناشر العربی الدولی» کتابی را با عنوان «کُرد خوار شده، داستان دولت سراب در سرزمین غیر ممکن» نوشته نویسنده و روزنامه نگار لبنانی مقیم انگلستان «فؤاد مطر» را در 256 صفحه در بیروت منتشر کرد.

این کتاب به بحران میان دولت عراق و کردهای این کشور و مسعود بارزانی به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق و برگزاری رفراندوم جهت استقلال کردها از کشور عراق اشاره می کند. تصمیمی که مسعود بارزانی قصد عقب نشینی از آن را نداشت گرچه هم پیمان آمریکایی اش او را رها کرد.

نویسنده تلاش کرده تا موضوع کردستان عراق را از گذشته تا کنون مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و در پی آن به مسئله رفراندوم به عنوان یک بحران اشاره نموده و نتایج خسارت بار آن را مورد تحلیل قرار داده و نتیجه گیری می کند که کردستان تحت فشارهای چند جانبه از سوی آمریکا و متحدان اروپایی و عرب آن و نیز ایران و ترکیه به اینجا رسید.

کتاب در سیزده فصل تنظیم شده است که برخی از عناوین آن عبارتند از: رفراندومی که پارلمان از کار افتاده را به حرکت انداخت، دوستان فاصله می گیرند و کردها تقسیم می شوند، انگلستان از درک وضعیت تا هشدار دادن نسبت به وضعیت، آخرین تلاش پیش از تشییع جلال طالبانی و.. و در پایان مجموعه ای از تصاویر تاریخی از منطقه کردستان و برخی سیاستمداران آن به چاپ رسیده است.

503

کد خبر: 931709

وب گردی

وب گردی