چه کسانی در برابر تغییر و تحولات آموزش و پرورش مقاومت می‌کنند؟

وزیر آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر وجود مقاومت‌های مختلف در وزارتخانه‌اش برای ایجاد برخی تغییرو تحولات پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز ؛ محمد بطحایی اظهار کرد: تغییرات در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول در دو بخش صورت می‌گیرد که یکی از این بخش‌ها، بخش محتوایی است. در این زمینه باید محتوای برنامه‌های آموزشی و پرورشی را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به برخی از موارد اصلاحی، افزود: یکی از این موارد که اخیرا نیز مورد توجه قرار گرفت، درباره حذف آزمون‌ها و کتب کمک آموزشی در دوره ابتدایی بود. پس از انجام این اصلاح، مخالفت‌ها و مقاومت‌های بسیاری صورت گرفت حال ممکن است برخی از این مخالفت‌ها به دلیل به خطر افتادن منافع عده‌ای یا مخالفت‌های کارشناسانه از منظر علمی باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: من در این باره گفته‌ام که تغییرات در آموزش و پرورش از این جهت که مقاومت در آن زیاد است، مقداری مشکل است و ما باید با توجیه و تشریح کردن موضوعات و همچنین توضیح دادن، این مقاومت‌ها را کاهش دهیم و کار را به سمت جلو پیش ببریم.

بطحایی با تاکید بر اینکه این مقاومت‌ها و فشارها از سوی مرجع یا بخش خاصی از نظام نبوده، بلکه فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش با این تغییرات مقاومت می‌کند، گفت: فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش به نحوی است که تغییرات در آن با مقاومت‌هایی مواجه است.

ایسنا

۷۰۶

کد خبر: 931723

وب گردی

وب گردی