سیستم جدید انتخابی وزنه‌برداران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام شد

فدارسیون جهانی وزنه‌برداری سیستم انتخابی قهرمانان این رشته را برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدارسیون جهانی وزنه‌برداری سیستم انتخابی قهرمانان این رشته را برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را اعلام کرد.

این سیستم به منظور حمایت از قهرمانان پرتلاش این رشته تدوین شده که می‌کوشند با رعایت اخلاق ورزشی و پاک در مراتب بالا مطرح شوند.این سیستم توسط کمیت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک بعد از تایید کمیته اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اجرا خواهد شد.براساس این روش، به جای آنکه رنکینگ فدراسیون کشورها در نظر گرفته شود، وزنه‌برداران به صورت فردی برای مسابقات برگزیده می‌شوند.

طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، این سیستم به صورت موفقیت آمیز برای مسابقات مشترک‌المنافع گلد‌کاست ۲۰۱۸ اجرا شد.

مطابق این روش قهرمانانی برگزیده می‌شوند که از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ در حداقل ۶ تورنمنت مجاز و تاییدشده شرکت کرده تا برای فدراسیون جهانی مشخص شود به صورت مرتب تحت آزمایش کنترل دوپینگ قرارگرفته‌اند.

البته تعداد وزنه‌برداران هر کشور که برای مسابقات المپیک توکیو برگزیده می‌شوند، بستگی به گزارش مفصلی دارد که تا چه حد قوانین ضد دوپینگ را رعایت کرده باشند.

برهمین اساس مشخص شده کشورهایی که وزنه‌برداران آنان از امتیاز کمتر در رعایت قوانین ضد دوپینگ برخوردار باشند، حداکثر ۲ نماینده در مسابقات دارند.اما فدراسیون‌های که وزنه‌برداران آنها امتیاز بالاتری بگیرند، حداکثر تا ۸ نماینده می‌توانند معرفی کنند.

براساس این ساختار جدید، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری امیدوار است به ارتقا کیفیت مسابقات المپیک ۲۰۲۰ کمک کرده و این رشته را مطابق خواست کمیته بین‌المللی المپیک، کاملا دور از موارد متعدد دوپینگی گذشته نگه دارد.

در همین مورد تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت:خوشحالیم سیستم جدید انتخابی خود را برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ به همه اعلام می‌کنیم.سیستمی که توسط کمیته بین‌المللی المیک و فدراسیون جهانی، تایید شده است.ما اطمینان داریم و بر این باوریم که سیستم جدید به بهبود ورزش کمک خواهد کرد و فضای پاکی را در مسابقات المپیک ایجاد خواهد کرد.

وی افزود:با این روش همه وزنه‌برداران امکان انتخاب و راهیابی را دارند.این روش کمک می‌کند تا ممالکی که در ۱۰ سال گذشته هیچ یا بسیار موارد دوپینگی داشته‌اند، از هم متمایز شوند. در حقیقت می‌‌کوشیم ورزشکاران پاک را مورد حمایت قراردهیم.به آنها فرصت‌های بیشماری می‌دهیم که انتخاب شوند و به قوانین ضد دوپینگ پای‌بند بمانند.با این روش ما در حقیقت این پیام را برای همه می‌فرستیم که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کاملا از ورزشی پاک حمایت می‌کند.

مطابق اعلام فدراسیون جهانی، چنانچه کشوری برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ حداقل ۲ مورد دوپینگ یا بیشتر داشته باشد، از انتخابی رقابت‌های بعدی المپیک کنار گذاشته خواهد شد.

604

کد خبر: 931730

وب گردی

وب گردی