حقیقی: ۵ پیشنهاد از بهترین لیگ‌های اروپا داشتم/ لیگ سوئد را به بازیکنان ایرانی توصیه می‌کنم

دروازه‌بان تیم فوتبال ساندسوال سوئد گفت: به بازیکنان ایرانی توصیه می‌کنم در لیگ سوئد حضور یابند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سایت فوتبالس‌کانالن سوئد مصاحبه‌ای از علیرضا حقیقی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

* آیا بازی در لیگ برتر سوئد را به بازیکنان ایرانی پیشنهاد می‌کنید؟

صدر درصد. آب‌وهوا و برنامه بازی‌ها شما را راغب به حضور در این لیگ می‌کند، البته بازیکن نباید تحت تاثیر آب‌وهوا باشد.

*با برنامه بازی‌های لیگ برتر سوئد چگونه هماهنگ می‌شوید؟

لیگ برتر سوئد هماهنگ با دیگر لیگ‌های اروپایی نیست. در همه جا فصول بازی‌ها به صورت پاییز و زمستان است. در سوئد بهار و پاییز است. این مسئله در نقل‌وانتقال‌ها و چیزهای دیگری تاثیر خواهد گذاشت. اگر لیگ برتر سوئد همگام با سایر لیگ‌های اروپایی بود می‌توانست حامیان مالی بیشتری و بازیکنان بهتری را جذب کند. در لیگ برتر روسیه هم بازی کردم که بسیار سرد است. آنجا فقط تعطیلات نیم‌فصل طولانی‌تر بود اما برنامه بازی‌ها همانند سایر لیگ‌های اروپایی است.

سایت سوئدی در ادامه این مصاحبه نوشت: علیرضا حقیقی در پایان فصل اخیر لیگ برتر سوئد از تیم اسکیلستونا جدا شد و سرانجام سر از تیم ساندسوال درآورد. او قصد دارد دوباره به یک لیگ اروپایی دیگری برود.

علیرضا حقیقی در این رابطه می‌گوید: پس از آخرین بازی برای تیم اسکیلستونا آماده چالش جدیدی بودم اما این فرصت در لیگ سوئد مهیا نشد. چند پیشنهاد خوبی از تیم‌های سوئدی داشتم اما از آنها قدردانی کردم. همچنین 5 پیشنهاد از بهترین لیگ‌های اروپایی داشتم اما در قامت یک دروازه‌بان خیلی برایم جالب نبودند. به ویژه این‌که در سال جام جهانی هستم و بازیکنان باید خودشان را نشان دهند. برای من خیلی برنامه‌ها خوب پیش نرفت و به ندرت دروازه‌بانی در نیم‌فصل به تیمی می‌رود. همان‌طور که گفتم این یکی از همان مشکلات لیگ برتر سوئد به دلیل ناهماهنگی با سایر لیگ‌های اروپایی است.

* اما در پایان به تیم ساندسوال پیوستید؟

به این خاطر آمدم، زیرا پنجره نقل‌وانتقالاتی فوتبال سوئد هنوز باز بود. احساس کردم که بازگشت به سوئد برای من بهترین راه است. این کشور و لیگش را می‌شناختم و تصمیم منطقی گرفتم.

*چرا مدت قرارداد شما فقط 3 ماه است؟

می‌خواهم فوتبال سوئد را پس از جام جهانی 2018 روسیه ترک کنم و دوباره شروعی در فوتبال اروپا داشته باشم.

* نظر شما درباره این‌که بسیاری‌ها فکر می‌کردند تیم ساندسوال لیگ برتر سوئد را ترک خواهد کرد چیست؟

بله، اما بسیاری از آنها ایده خود را تغییر دادند. می‌دانیم که چه می‌کنیم و ساندسوال به اندازه کافی تیم خوبی است. باید بازی‌های زیادی انجام دهیم تا به هماهنگی و پیشرفت برسیم. لیگ سوئد شناور است و هیچ بازی ساده‌ای وجود ندارد.

علیرضا حقیقی درباره حضور در جام جهانی 2014 برزیل همراه تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام بازیکنان آرزوی بازی در جام جهانی برای تیم ملی کشورشان را دارند. افتخار می‌کنم که برای تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین بازی کردم. هیچکس ما را باور نداشت و فکر می‌کردند در هر بازی حداقل 3 گل دریافت می‌کنیم. می‌گفتند اگر حتی 5 گل برابر آرژانتین دریافت کنیم خیلی خوش‌شانس خواهیم بود. با نیجریه به تساوی بدون گل رسیدیم و برابر آرژانتین هم واقعا خوب بودیم و با گل دقیقه 92 لیونل مسی شکست خوردیم. در جام جهانی 2018 روسیه نیز در گروه بسیار سختی با تیم‌های ملی اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار داریم. با کارلوس‌ کی‌روش نشان دادیم که در آسیا بهترین هستیم. اسپانیا بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار دارد و پرتغال از کریستیانو رونالدو برخوردار است. مراکش هم دارای بازیکنان بسیار خوبی است اما تیم ملی ایران برای صعود از مرحله گروهی مبارزه خواهد کرد.

604

کد خبر: 931746

وب گردی

وب گردی