نوسانات ارزی موجب افزایش خدمات درمانی خواهد شد

رییس انجمن متخصصان داخلی گفت: افزایش قیمت ارز موجب ناپایداری و بی ثباتی قیمت لوازم پزشکی و تجهیزات مصرفی، دارو و خدمات درمانی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز ، ایرج خسرونیا رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: افزایش قیمت دلار و بی ثباتی بازار ارز موجب سونامی بالا رفتن قیمت خدمات پزشکی، احتکار، گران فروشی و بازار سیاه دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی خواهد شد.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به بدهی‌های سنگین و معوق مراکز درمانی کشور به شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی، حتی پزشکان و پرسنل درمانی، افزود: متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر بیش از یکسال است که بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند؛ از سوی دیگر افزایش قیمت دلار و پیامدهای متعاقب آن نیز عاملی در تشدید مشکلات برای همه سطوح خواهد بود.
خسرونیا با اشاره به کمک حمایتی اعلام شده از سوی دولت، گفت: با توجه به اینکه لوازم و تجهیزات از مبادی و مسیرهای مختلف وارد کشور می‌شود، افزایش و نا پایداری قیمت ارز، ناپایداری و افزایش حتمی هزینه‌های درمانی را در پی خواهد داشت.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: بدهی‌های معوق و نپرداختن به موقع حق‌الزحمه همچنین احتمال گرانی خدمات درمانی و پزشکی، کالا و تجهیزات مرتبط مهمترین نگرانی کنونی است که با کاهش قیمت دلار و بازگشت آرامش به بازار ارز تا حدی قابل کنترل خواهد بود.
رییس بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: متاسفانه همه امور در حوزه بهداشت، درمان و خدمات پزشکی با وجود بالغ بر واردات 70درصدی تجهیزات و 10درصدی دارو، ارتباط مستقیمی با قیمت ارز داشته و حتی بر قیمت مواد اولیه صنعت داروسازی کشور نیز اثر می‌گذارد.
وی گفت: با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار، فشار اقتصادی و معیشتی بر بیماران و کادر درمانی وارد خواهد شد، بدین ترتیب شرکت‌ها و مراکز درمانی مجبور به دریافت اختلاف قیمت‌ها از مردم هستند.
بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با ارائه جدیدترین مقالات، نتایج پژوهش‌های پزشکی و اجرای سخنرانی‌های علمی، میزگردهای پرسش و پاسخ در کنار برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای دارویی و تجهیزاتی 21 تا 24 اردیبهشت ماه 97 در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

فارس

۷۰۶

کد خبر: 931812

وب گردی

وب گردی