آمادگی شیراز برای تولید اتوبوس برقی با همکاری کره

شهردار شیراز گفت: این آمادگی را در زمینه فناوری داریم که تولید ماشین و اتوبوس های برقی را با همکاری کشور کره در شیراز آغاز کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حیدر اسکندرپور در نشست با رییس اتاق بازرگانی و صنعت کره ایران و مشاور شهردار دگو، در ارتباط با همکاری های سرمایه گذاری که پیش تر میان کشور کره و شهر شیراز در جریان بوده است، گفت: به دنبال مذاکرات و صحبت هایی که با شهردان سایر کلانشهرها داشته ایم توافق شده است که در صورت ایجاد این واحد تولیدی در شیراز، بتوانیم اتوبوس ها و ماشین های برقی را به سایر کلانشهرها ارسال کنیم و این امکانات را در اختیار آنان نیز قرار دهیم.

شهردار شیراز خطاب به هیئت کره ای گفت: در آینده ای نزدیک شیراز به پایگاه اینترنت جنوب کشور تبدیل می شود و در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم برای این کار و تأمین سوپر کامپیوترها، می توانیم با کشور کره مبادلات تجاری داشته باشیم.

اسکندرپور افزود: در بحث هوشمند سازی به دنبال این هستیم شیراز را به عنوان یک شهر نمونه در زمینه هوشمند سازی حوزه های ترافیک و حمل و نقل برجسته کنیم و در این راستا می توانیم از همکاری مشترک شیراز و کره برخوردار شویم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مردم کشورها و شهرهای آسیای شرقی وجوه فرهنگی مشترک بسیاری با یکدیگر دارند؛ازین رو خوشحال می شویم با شهر دگو ارتباط خواهر خواندگی برقرار کرده و درسایه این ارتباط به تبادل فرهنگی و مراودات مناسب اجتماعی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه شیراز در زمینه گردشگری و جذب گردشگر از ظرفیت خوبی برخوردار است گفت: شیراز به دلیل موقعیت طبیعی، تاریخی و فرهنگی به ویژه در فصل بهار در حوزه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است و در این فصل، تعداد گردشگران به میزانی است که به راحتی امکان رزرو جا و اقامت در هتل‌ها وجود ندارد.

شهردار شیراز عنوان کرد: با توجه به تعداد گردشگران، ظرفیت خوبی برای ساخت هتل در شیراز وجود دارد و ما آمادگی خود را برای حضور سرمایه گذاران در بخش هتلداری و گردشگری اعلام می‌کنیم. همچنین بافت تاریخی شیراز نیز از پتانسیل مناسبی برای گردشگری برخوردار است و در این زمینه نیز آماده همکاری با بخش خصوصی و سرمایه گذاران هستیم.

901

کد خبر: 931814

وب گردی

وب گردی