هشدار فرانسه درباره حمله های مجدد به سوریه

وزیر امور خارجه فرانسه گفت در صورتی که دولت دمشق از «خط قرمز‌ها» عبور کند، پاریس حمله‌های موشکی را تشدید خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز شنبه مدعی شد: در صورتی که دولت سوریه از «خط قرمز شیمیایی» عبور کند، در تشدید حمله های موشکی به مواضع این کشور تردید نخواهد شد.

لودریان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی اف ام ادعا کرد: «در حمله به دوما بدون شک از گاز کلر استفاده شده بود. در صورتی که دولت سوریه از خط قرمز شیمیایی عبور کند، در تشدید حمله های موشکی به مواضع این کشور تردید نخواهیم کرد.»

وی در ادامه ادعاهایش، گفت: «به اهداف مورد نظر خود در سوریه دست یافتیم. درسی که باید داده می شد، داده شده است. حمله موشکی به مواضع سوریه اقدامی صحیح و هدفمند بود. با این حال، فرانسه به دنبال راهی برای حل بحران سوریه است. در حمله های موشکی بامداد امروز به سوریه، بخش بزرگی از زرادخانه های شیمیایی این کشور نابوده شده است.»

وی همچنین در انتهای اظهاراتش اعلام کرد تغییری در برنامه سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به روسیه در ماه می صورت نگرفته است.

فرانسه یکی از متحدان ترامپ در حمله موشکی به سوریه است. این نخستین اقدام نظامی مکرون از زمان ورود به الیزه در ماه می سال گذشته میلادی است که با انتقادات گسترده ای مواجه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 931841

وب گردی

وب گردی