محک میزبان مجموعه نقاشی های کودکان در حمایت از بیماران سرطانی شد

مجموعه‌ای شامل نقاشی‌های 67 هنرمند کودک و نوجوان 6 تا 15 سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، در موسسه محک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، «صدای مهربانی» حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی - نقاش و مدرس دانشگاه –در قالب 67 تابلوی نقاشی در موسسه خیریه محک در روزهای 30 و 31 فروردین ماه به نمایش در می آید. عواید فروش این 67 تابلو بناست صرف تامین بخشی از هزینه درمانی کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک شود. این هنرمندان کودک و نوجوان «صدای مهربانی» خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام همدلی و همیاری با دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده اند.

تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه «صدای مهربانی» گفت: دنیای انسان ها پر است از صداها و آواها. همه انسان ها صدای مهربانی را دوست دارند.کودکان هم صدای مهربانی را درک می کنند و عکس العمل نشان می دهند.

در دوازدهمین سال برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، صداها، نواها و آواها را بهانه ای کردیم برای زمزمه دوستی ومهربانی، برای هم نوایی با دوستان هم سن و سال که مبتلا به سرطانند، برای یاری رساندن وکاشتن بذر امید در قلب های کوچک آنها.صداها و آواها این بار آوازی میخوانند برای دور کردن غم ها وبازگرداندن شادی وخنده بر لب های این فرشتگان کوچک. همه می دانیم آنجا که شادی و امید به زندگی باشد سرطان بی رنگ می شود و بساطش را جمع می کند و می رود.

وی که برای دوازدهمین سال پیاپی بناست نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان را به نفع کودکان محک برگزار کند، افزود: عکس العمل ها و برخورد بچه ها پس از هر نمایشگاه در فعالیتهای انسان دوستانه و کمک و یاری به دوستانشان در من انگیزه ای ایجاد کرد که نتیجه اش تداوم نمایشگاه در 12 سال گذشته است. در واقع این نمایشگاه تلنگری است در ذهن و فکر آنها که با همدلی و خلق یک اثر هنری چه تاثیر بزرگی می توان بر روح و روان خود و دیگران بر جای گذاشت.

براساس اعلام این هنرمند نقاش، عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان موسسه محک می‌شود.

تارا بهبهانی - نقاش و پژوهشگر هنر - 16 سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، در این سالها بیش از 500 هنرجوی کودک و نوجوان را در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده است. بهبهانی همچنین در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مختلفی حضور داشته و با حضور در بی­نال های معتبر خارج از ایران جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

نمایشگاه «صدای مهربانی» ساعت ۱۶ پنجشنبه 30 فروردین 1397 در موسسه خیریه و بیمارستان محک افتتاح می‌شود. علاقه مندان می توانند به مدت دو روز( 30 و 31 فروردین) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار به آدرس میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک مراجعه کنند.

503

کد خبر: 931887

وب گردی

وب گردی