بیرانوند: تنها یک دوپینگ از 10 مورد متعلق به دوره ریاست مرادی است/ اعتراض می‌کنیم تا فدراسیون جهانی تجدید نظر کند/ ایران جزو سردمداران مبارزه با دوپینگ است

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: متأسفانه چنین تصمیمی از طرف فدراسیون جهانی گرفته شده و ما قطعا به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد و از فدراسیون جهانی می خواهیم در صورت امکان، تجدید نظر کند.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری به خاطر 10 نمونه دوپینگ ایران در حد فاصل المپیک پکن تا امروز، فقط 2 سهمیه مردان و 2 سهمیه زنان برای المپیک 2020 توکیو به ایران اختصاص می دهد، اظهار داشت: طبق قانون 4 سهمیه داریم که 2 سهمیه برای آقایان و 2 سهمیه برای بانوان ماست. متأسفانه چون در ادوار گذشته، دوپینگ هایی رخ داده، این تصمیم از سوی فدراسیون جهانی گرفته شده است. البته در 3 سالی که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران بوده، تنها یک مورد دوپینگ داشته ایم که آن هم به یک نوجوان ما برمی گشت.

وی ادامه داد: این وزنه بردار مدتی در اردوی تیم ملی حضور داشت و بعد به خانه فرستاده شد. در آن مقطع تصمیم گرفته شد تیم با نفرات کامل اعزام نشود و ایشان هم در تیم حضور نداشت. بعد تصمیم تغییر کرد و بنا شد تیم به صورت کامل اعزام شود و این وزنه بردار هم دوباره دعوت شد. با توجه به این که زمان باقی مانده تا مسابقات خیلی کم بود و فرصت نمونه گیری وجود نداشت، اتفاق بدی رخ داد. ایشان متأسفانه در چند روزی که در منزل بود، خطا کرد و در مسابقات بین المللی، دوپینگش مثبت اعلام شد. این تنها مورد دوپینگ در زمان ریاست علی مرادی بوده و 9 مورد دیگر در دوره های گذشته رخ داده است.

دبیر فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: متأسفانه چنین تصمیمی از طرف فدراسیون جهانی گرفته شده و ما قطعا به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد و از فدراسیون جهانی می خواهیم در صورت امکان، تجدید نظر کند چون فدراسیون وزنه برداری ایران در سال های اخیر جزو سردمداران مبارزه با دوپینگ در سراسر جهان بوده و واقعا هم در حال انجام چنین کاری است. سال گذشته ما در تمام رده های سنی، سکوی جهانی را به دست آوردیم و حتی پیشکسوتان ما مقام سوم دنیا را کسب کردند. بزرگسالان ما قهرمان دنیا شدند و 14 مدال گرفتند و بچه های ما رکورد جهان را جابجا کردند ولی خوشبختانه نمونه دوپینگ مثبتی نداشتیم.

بیرانوند خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی و بین المللی برگزار می کنیم و همچنین برای کلیه کلاس های مربیگری الزام گذاشته ایم که باید دوره مبارزه با دوپینگ را بگذرانند تا بتوانند کارت مربیگری را دریافت کنند، کلاس های دوره ای هم برای سرمربیان تیم های رده های سنی مختلف برگزار می کنیم. از همه مهم تر این که 114 نمونه تست دوپینگ در سال گذشته به صورت خودجوش توسط فدراسیون ما گرفته شده که نشان می دهد ما عزم جدی و راسخی برای مبارزه با دوپینگ داریم. تمام این موارد را درگزارشی به فدراسیون جهانی ارائه می دهیم و درخواست تجدید نظر می کنیم.

وی افزود: ما تلاش خود را به کار می گیریم. در حال حاضر تنها راهی که پیش روی ماست تا از حق خود دفاع کنیم، اعتراض است. این که نتیجه عوض می شود یا خیر به تصمیم فدراسیون جهانی برمی گردد. در نهایت ما باید به خواست فدراسیون جهانی تن بدهیم چون بالاترین مرجع در رشته ماست.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در پایان گفت: اردوهای تیم ملی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حال برگزاری است و ان شاءالله بچه های ما روز اول اردیبهشت به مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان اعزام می شوند. تیم ملی بزرگسالان هم از اواسط فروردین، اردوی خود را برای حضور پر قدرت در بازی های آسیایی و جهانی استارت زده است. خدا را شکر همه چیز خوب است و فکر می کنم که بتوانیم نتیجه خوبی با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بگیریم.

604

کد خبر: 931993

وب گردی

وب گردی