آبگرفتگی معابر و ترافیک سنگین صدای مردم  را در آورد/ شهری که شهردار ندارد همین می شود! 

استاد دانشگاه آزاد و کارشناس شهری گفت :شهر تهران در ادوار گذشته با عدم مدیریت صحیح شهری و رعایت اصول مدیریت شهری روبه رو بوده است.

حسین طالبی - ایسکانیوز: امروز آسمان پایتخت باران شدیدی به خود دید ،بارانی که برای مردم نشانه نعمت و برکت بود باعث گرفتگی معابر و به وجود آمدن ترافیک سنگین و مشکلات کوچک و بزرگ شد و از آنجایی که با بارش چند قطره باران هم ذهن ها به سوی مدیریت شهری می رود این سوال برای شهروندان پیش می آید که چرا هنوز این مشکل رفع نشده و چرا شهرداران گذشته و فعلی فکری برای حل این معضل نکرده اند؟ اما مهمترین جمله ای که امروز میان شهروندان رد و بدل می شد این بود: شهری که شهردار ندارد همین می شود!

یکی از کارشناسان شهری و مدرس دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: تهران در ادوار گذشته با عدم مدیریت صحیح شهری و رعایت اصول مدیریت شهری روبه رو بوده است.با توجه به استعفاء شهردار تهران و انتخاب سرپرست برای شهرداری باید به این نکته توجه داشت که سرپرست وضعیت ثابتی ندارد و هرلحظه امکان دارد شهردار جدید تهران از سوی شورای پنجم انتخاب شود.

دکتر محمدرضا قربانی پارام گفت: سرپرست فعلی شهرداری تهران از قدرت و توانایی لازم برای اجرای پروژه های جدید یا طرح برنامه جدید به منظور مقابله و رفع معضلات کلانشهر تهران برخوردار نیست.

استاد دانشگاه آزاد در ادامه گفت: سمیع الله حسینی مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری که امروز سمت سرپرستی شهرداری را بر عهده دارد فقط قادر به ایجاد ثبات در وضعیت فعلی شهر است و نمی تواند مانند یک شهردار نظرات قاطع داشته باشد.

پارام افزود: شهرداری تهران درسال گذشته با توجه به مصوبات شورای شهر تهران ، میزان عوارض نوسازی پسماند را تا 2/5 برابر افزایش داد تا با توجه به تامین منابع اقتصادی درآمدهایی برای شهرداری بوجود بیاید و توان اداره شهر داشته باشد.شهر تهران در سال های گذشته ، بدلیل عدم توجیه اقتصادی شهرداری با کاهش ساخت و ساز روبرو بوده است.






وی به یکی از اقدامات مثبت دکتر نجفی در زمان فعالیتش به عنوان شهردار تهران اشاره کرد و گفت : هدفمند کردن هزینه های شهرداری تهران از جمله فعالیت مثبت دکتر نجفی بود در واقع نیروهای قراردادی از جمله مشاوران شهرداری که از لحاظ فیزیکی فعالیتی نداشتند را تعدیل کرد که البته این کار با واکنش های بسیار مواجه شد.



این استاد دانشگاه در پایان گفت : اگر بخواهم به عنوان یک کارشناس مشکلات شهرداری تهران را مطرح کنم می توانم بگویم که کمبود و تامین بودجه از معضلات شهرداری تهران است و فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود باید در این باره اقداماتی کند چراکه شهرداری بابت نگرفتن مطالبات خود از دولت و هزینه های بی رویه و مدیریت نه چندان صحیح امروز با کاهش درآمد روبرو شده است ؛ برای مثال این کاهش درآمد تا حدی است که پیمانکاران هنوز نتوانسته اند پول خود را که مربوط به 3 تا 4 سال پیش است را دریافت کنند.



706

کد خبر: 932035

وب گردی

وب گردی