ضرورت گسترش و احیای تمدن نوین اسلامی / پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تمدن نوین اسلامی است

سمینار تخصصی شاخص های تمدن نوین اسلامی صبح امروز در سالن همایش های دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در سمینار بین المللی شاخص های تمدن نوین اسلامی گفت: اهتمام به علم و فراگیری دانش مهمترین مساله ی جهان اسلام است که این سمینار با حضور اساتید کشور اندونزی را مغتنم می شماریم و امیدواریم با همت روسای دانشگاه های دوکشور تعامل و همکاری مناسبی شکل گیرد.
او تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی یکی از افتخارات مسلمانان است که تعابیر و معانی مختلفی از آن صورت گرفته است و طبیعتا تمدن اسلامی در برابر تمدن هایی که قبل از اسلام وجود داشته، نوین است و بعد از اسلام هم هیچ تمدنی نمی تواند با تمدن اسلامی رقابت کند که شکل گیری و جهت دهی این تمدن موضوع مهمی است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: خداوند با فرستادن پیامبران بر انسان ها منت نهاد که باعث هدایت و تکامل آن ها شده است و پیامبر تحولی را ایجاد کرد که در قالب درک و تلاش ما موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و پیروزی انقلاب که به دست امام خمینی شکل گرفت و احیا شد در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
آیت الله اختری افزود: حکومت اسلامی با حکومت ها و سلطنت های موجود شباهتی نداشته و یک انقلاب نوین شکل گرفت که معادلات بین المللی جهان را دگرگون کرد که از هر جهتی که به انقلاب اسلامی نگاه کنیم یک کار و اقدام جدیدی است که آثار و تبعات خوب آن را مشاهده می کنیم.
او اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی جهت احیا و زنده شدن به یکسری امکانات و عناصر نیاز دارد چرا که انسان باید به تمام واقعیات جهان خلقت دست یابد و هنوز به این واقعیات نرسیده است مثلا انسان هنوز برای شناخت موجودات و کرات دیگر عاجز است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: انسان باید به کمال برسد و این تمدن نوین می تواند با تلاش صورت گیرد واحیاشود هم چنین انقلاب اسلامی پرچم تمدن اسلامی را برافراشته است و با تکیه بر فراخوان رهبری از دانشگاهیان برای نهضت علمی، از نظر دانش پیشرفت های مناسبی کسب کرده است که کشورهای اندونزی و ایران می توانند با تعامل و همکاری زمینه را برای گسترش و احیای تمدن نوین اسلامی فراهم کنند.

202

کد خبر: 932047

وب گردی

وب گردی