وجود چالش‌های جدی در بحث اقتصاد/ انتقاد از سیاست‌گذاری ارزی دولت

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که با بیان اینکه 20 سال است که رهبر معظم انقلاب هر سال نام خاصی را برای یک سال نامگذاری می‌کند، گفت: این موضوع نشان از چالش‌های جدی در بحث اقتصاد دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامحسین شافعی امروز در سی و پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در ابتدای سال 97 با نامگذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی روبه‌رو بودیم، گفت: در مقابل این قضیه مسائل و مشکلات ارزی و شوک‌های ناگهانی را هم مشاهده کردیم که با آن آشنا هستیم و این اتفاقات را دیده‌ایم و امتحان آن را پس داده‌ایم، اما باز هم اصرار به تکرار آن است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امیدواریم یکبار به این موضوع توجه شود که فعالان بخش خصوصی بازی‌شونده نیستند و بازیگرند، گفت: امیدوارم روزی به این موضوع توجه شود و در تصمیمات بازیگران اصلی موردنظر و مورد مشورت قرار گیرند، نه اینکه بعد از انجام کار به سراغ این بازیگران بیایند.

او با بیان اینکه حدود 20 سال است که رهبر معظم انقلاب هر سال نام خاصی را برای یک سال نامگذاری می‌کند، گفت: این موضوع نشان از چالش‌های جدی در بحث اقتصاد دارد و امسال آنچه بیش از پیش مورد توجه رهبری بوده بحث حمایت از کالای ایرانی است که انتخابی بسیار به جا و شایسته بوده است.

شافعی گفت: از ابتدای نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تاکنون تحلیل‌های فراوانی در باب حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته که امروز خواهان توجه بیشتر به آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید در باب تحقق این شعار به دو عامل توجه کرد، گفت: یکی فهم واژه‌ها و دیگری ذینفعان صاحب قدرت که منافع آنها به منافع مردم و منافع ملی کشور اشتراک ندارد.

او افزود: بسیاری از اهداف والای اقتصاد را با فهم نادرست از واژه‌ها به محاق برده‌ایم و رسیدن به اهداف بزرگ را در برابر خود به سراب تبدیل کرده‌ایم.

شافعی گفت: تجربه چند دهه گذشته نشان می‌دهد که ما امروز با بحران فهم واژه‌ها مواجه هستیم

منبع: فارس

402

کد خبر: 932058

وب گردی

وب گردی