تعرض دوباره به خط انتقال آب یزد/ تخلیه بتن و نخاله ساختمانی در حوضچه‌های پمپاز آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: از حدود ساعت 21 شامگاه گذشته مجددا تعداد 9 تیر برق و 6 حوضچه در مسیر خط انتقال آب به یزد تخریب شده و درون دو حوضچه پمپاژ آب نیز نخاله ساختمانی و بتن تخلیه شده بود که تعمیر خسارات وارده همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدمهدی جوادیان‌زاده، با اشاره به قطعی دوباره خط انتقال آب به استان یزد، گفت: روز جمعه هفته گذشته در پی تجمعات روستاهای منطقه ورزنه اصفهان شیرآلات 9 حوضچه پمپاژ آب و تجهیزات برق خط انتقال آب کوهرنگ به یزد مورد تخریب قرار گرفته و از حدود ساعت 20 شامگاه 24 فروردین‌ماه جریان آب انتقالی به استان قطع گردید.
او افزود: از حدود ساعت هشت صبح روز شنبه پس از انجام تعمیرات لازم عملیات شروع پمپاژ آب در دستور کار قرار گرفت. به دلیل اینکه برای انجام تعمیرات نیاز بود آب موجود در خطوط تخلیه شده و سپس تعمیرات لازم صورت بگیرد به همین دلیل پر شدن مجدد خطوط انتقال قدری زمان بر شده و تا حدود ساعت یک عصر آب به استان یزد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: ولی متاسفانه از حدود ساعت 21 شامگاه گذشته مجددا تعداد 9 تیر برق و 6 حوضچه در مسیر خط انتقال آب تخریب شده و درون دو حوضچه پمپاژ آب نیز نخاله ساختمانی و بتن تخلیه شده بود که تعمیر خسارات وارده همچنان ادامه دارد تا پس از تعمیرات نهایی بتوانیم دوباره آب را به سمت استان یزد پمپاز کنیم.
جوادیان‌زاده تاکید کرد: هم اکنون به صورت مستمر از نیروی انتظامی اصفهان تقاضا کرده‌ایم تا با استقرار و افزایش گشت‌های خود در منطقه بتوانند از بروز اتفاقات یاد شده جلوگیری کنند.
او یادآور شد: پس از اعلام خواسته‌های سال گذشته کشاورزان اصفهان، رفع مشکلات این قشر از جامعه هم اکنون در دستور کار دولت و وزارت نیرو قرار گرفته است؛ بخشی از خسارت‌های مربوطه پرداخت شده و مابقی آن نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تاکید کرد: کشاورزان منطقه صبورانه منتظر پرداخت خسارت خود هستند، ولی در این بین عده‌ای با ماجراجویی وارد میدان شده و باعث نگرانی مردم استان یزد شده‌اند؛ چرا که این خط انتقال، آب شرب استان یزد را تامین می‌کند.
جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر یا منابع آب زیرزمینی به میزان کافی در استان یزد وجود ندارد که بتوان از آن برای بخش شرب استان استفاده کرد و یا اینکه این منابع کیفیت نازلی دارند که در صورت استفاده از آن برای بخش شرب مشکل متعددی را در پی خواهد شد؛ بنابراین امکان استفاده از منابع زیرزمینی برای بخش شرب وجود ندارد و ناچار به استفاده از آب انتقالی کوهرنگ به استان یزد هستیم.
او با تاکید بر اینکه تعمیرات بخش خسارت دیده خطوط تا ظهر امروز نهایی خواهد شد، عنوان کرد: پس از شروع مرحله پمپاز، رسیدن آب به استان یزد چند ساعتی زمان خواهد برد که اگر مشکلی خاصی در این بازه زمانی پیش نیاید امیدواریم تا غروب امروز مجددا آب این خط وارد استان یزد شود.

402

کد خبر: 932067

وب گردی

وب گردی