نحوه گزینش قهرمانان  کاراته و شرایط حضور آنها در بازی‌های المپیک 2020 اعلام شد

فدراسیون جهانی کاراته نحوه گزینش قهرمانان و شرایط حضور آنها در بازی‌های المپیک 2020 توکیو را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیو ز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، بر اساس اعلام فدراسیون جهانی، رقابت‌های المپیک با حضور ۸۰ کاراته کا در هشت رده (۶ وزن کومیته و دو رده کاتا) در دو بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد که از این تعداد ۶۸ نفر (۳۴ کاراته کا در بخش بانوان، ۳۴ نفر در بخش آقایان) از طریق کسب سهمیه در این پیکارها حضور خواهند داشت، ضمن اینکه ۸ نفر (۴ نفر در بانوان و ۴ نفر در آقایان) متعلق به سهمیه میزبان می باشد و ۴ نفر باقیمانده نیز توسط کمیسیون سه گانه از میان کاراته کاهای کشورهایی که سهمیه نگرفتند، انتخاب خواهند شد.


این رقابت ها دو رده کاتا انفرادی مردان و زنان و سه وزن ۶۷_ کیلوگرم، ۷۵_ کیلوگرم و ۷۵+ کیلوگرم مردان و همچنین ۵۵_، ۶۱_ و ۶۱+ کیلوگرم در بانوان برگزار خواهد شد.

بر اساس بخشنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، کسب سهمیه المپیک در سه مرحله صورت خواهد پذیرفت و هر کشور تنها قادر خواهد بود یک نماینده در هر رده معرفی کند.

مرحله نخست:
مرحله نخست: چهار نفر برتر رنکینگ

بر اساس رتبه بندی نهایی که تا پایان روز ۱۸ فرودین ۹۹ ( ۶ آوریل ۲۰۲۰ ) محاسبه می شود، ۴ نفر برتر رنکینگ در هر رده به المپیک راه خواهند یافت؛ با این تفاوت که در اوزان ترکیب شده 50-، 55-، 68- و 68+ که به واقع برای المپیک به2 وزن 55- و 61+ کیلوگرم تبدیل خواهد شد، در هر وزن 2 نفر نخست انتخاب می شوند. در وزن 61-کیلوگرم بانوان نیز نفرات انتخاب شده 4 نفر خواهد بود.
در بخش آقایان نیز در اوزان 60-، 67-، 84- و 84+ کیلوگرم مجموعاً 8 نفر انتخاب می شوند تا در نهایت در قالب 2 وزن المپیکی 67-و 75+ کیلوگرم 8 کاراته کا انتخاب شوند. در وزن75-کیلوگرم نیز 4 نفر گزینش می شوند؛ ضمن اینکه در کاتای انفرادی نیز 4 نفر برتر رنکینگ بلیط سفر به توکیو را دریافت خواهند کرد.

مرحله دوم: حضور در رقابت کسب سهمیه المپیک

نفراتی که نتوانستند از طریق مرحله نخست، سهمیه ورود به المپیک را بدست آورند باید در مسابقاتی که قرار است از ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹ به مدت دو روز در اوزان المپیکی(55-، 61- و 61+ کیلوگرم) برای بانوان و اوزان(67-،75- و 75+ کیلوگرم) برای مردان و همچنین کاتا انفرادی به میزبانی پاریس فرانسه برگزار گردد، به روی تاتامی بروند.

در این مرحله ۳ نفر (نفرات اول تا سوم) هر رده سهمیه حضور در رقابت های المپیک را دریافت خواهند کرد.

مرحله آخر: برترین های قاره ای
آخرین مرحله کسب سهمیه رقابت های قاره ای است

فدراسیون جهانی در این مرحله برای هر یک از سه قاره آسیا، اروپا و اقیانوسیه ۲ سهمیه و برای دو قاره آفریقا و آمریکا هر یک ۳ سهمیه در نظر گرفته است.
تعداد نفراتی که از طریق رقابت قاره ای می توانند سهمیه کسب نمایند در مجموع ۱۲ نفر خواهد بود(۶ نفر در بخش بانوان، ۶ نفر در بخش آقایان خواهد بود)
در رقابت های قاره ای اولویت نخست نفرات طلایی هستند، اما اگر طلایی ها از مراحل پیشین موفق به کسب سهمیه شده باشند اولویت به دارندگان نقره و یا در مرحله بعد برنز تعلق قرار خواهد گرفت.

فدراسیون جهانی همچنین اعلام نموده در خصوص رقابت های قهرمانی آسیا با توجه به اینکه هر دوسال یکبار برگزار می گردد و از طرفی لیست اسامی حائز شرایط حضور در المپیک ۱۳ خرداد ۹۹ اعلام خواهد شد چنانچه این رقابت ها که از ۱۹ تیر ماه به مدت ۴ روز در اردن برگزار گردد آخرین دوره پیکار ها تا پیش از برگزاری بازیهای المپیک باشد به عنوان رقابت قاره آسیا در کسب سهمیه المپیک منظور خواهد شد.

602

کد خبر: 932076

وب گردی

وب گردی