تغییرات قراردادهای شرکت زیرساخت میلیاردها هزینه بدون بهره‌وری ایجاد می‌کند

نماینده قزوین در مجلس گفت: با تغییرات ایجاد شده در قراردادهای وزارت ارتباطات علاوه بر بیکاری نیروهای متخصص شرکت زیرساخت، میلیاردها تومان در سال هزینه می‌کند و هیچ بهره‌وری وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 26 فروردین پارلمان در طرح سوال مشترک دوم خود با سیده فاطمه حسینی از وزیر ارتباطات درباره دلیل جایگزین شدن قرارداد نگهداری شش ماه زودتر از موعد و حجمی شدن قراردادها، گفت: با توجه به اینکه قراردادهای نگهداری جهت امور نگهداری، رفع خرابی و تست سیستم‌ها در زیرساخت هستند عملا با تغییرات ایجاد شده در قراردادها علاوه بر بیکاری نیروهای متخصص، شرکت زیرساخت میلیاردها تومان در سال هزینه می‌کند و هیچ بهره‌وری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی باید قرارداد حجمی بسته شود که ما اطلاعات کافی در زمینه این موضوع داشته باشیم در حالیکه اطلاعات کافی وجود ندارد و در این قراردادها نیروهای متخصص در نظر گرفته نشده است.

زرآبادی گفت: در شرکت زیرساخت تخصص پرسنل در نظر گرفته نمی‌شود و نیروهای متخصص استان‌ها تعدیل نیرو شده‌اند. این مسائل در زمانی بوده که آقای جهرمی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت بوده و خیلی از موارد در زمان مدیریت ایشان انجام شده است.

وی افزود: قراردادهایی که بوده به این صورت است که از سال 91 تا 94 طی سه سال بیش از 1200 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و در آن موارد قابل تاملی وجود دارد از جمله اینکه خریدها 10 برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی قراردادها به صورت ترک تشریفات و با صنایع الکترونیک زعیم بوده که مسلط بر شرکت زیرساخت است و کلیه پروژه‌های زیرساخت را با قیمت بالاتر از بازار در اختیار گرفته است.

وی با بیان اینکه قیمت پروژه‌های صنایع زعیم 37.5 درصد بالاتر از بازار بوده، تصریح کرد: به عنوان مثال این شرکت برای یک پروژه با یک کارکرد سه بار تجهیزات خریداری کرده است.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: با وضعیت موجود بحث‌هایی مثل شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک محقق نمی‌شود و یک دروغ بزرگ است.

منبع: فارس

305

کد خبر: 932094

وب گردی

وب گردی