وضعیت آشفته اقتصادی ناشی از فشار برای تحمیل برجام موشکی و منطقه ای است /  دولت خودش را از هر مشاوره ای بی نیاز می داند

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: وضعیت آشفته اقتصاد امروز ناشی از فشار دولت به نظام برای پذیرش برجام های موشکی و منطقه ای است.

دکتر محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو باخبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان در مشاوره و کمک به دولت در کنترل نوسانات بازار ارز گفت: متاسفانه دولت خودش را از هر مشاوره ای بی نیاز می داند و بنده تا الان نشنیده ام که دوستان دولتی با صداقت از نهادهای دانشگاهی برای حل مشکلات کشور چه در اقتصاد و چه در مسائل مهم دیگر کمک بخواهند.

وی افزود: اگر دانشگاهیان راه حل هایی هم داشته باشند متاسفانه دوستان دولتی تا به امروز شنوای این راه حل ها نبوده اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ادامه خاطر نشان کرد: به دلایل زیادی این بحران ها را عمدی می دانم و ناشی از اینکه در دولت جریان قوی وجود دارد که می خواهد از طریق بحران سازی نظام را تحت فشار بگذارد تا نظام در خصوص پذیرش برجام های موشکی و منطقه ای تسلیم شود.

محمدصادق کوشکی در پایان تاکید کرد: این بحران ها به این حد نیست که واقعیت اقتصاد ما تا این اندازه مریض و افسار گسیخته باشد و در چند روز ارزش حجم پولی ما به این حد در برابر دلار سقوط کند، به نظر می رسد دلایل ساختگی است برای اینکه وضعیت اقتصادی را بسیار آشفته و بیمار نشان دهند و نظام را برای پذیرش برجام های موشکی و منطقه ای مجبور کنند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 932112

وب گردی

وب گردی