فیلم خوب به افزایش جهان بینی مخاطب کمک می‌کند/دانشگاه آزاد فضای گفتگو برای جوانان را مهیا کرد

بازیگر فیلم «کوچه پس کوچه های شمرون»، گفت: فیلمی می تواند موفق باشد که فیلمنامه اش در نهایت راهکاری برای سردرگمی های نسل جوان ارائه دهد و به افزایش جهان بینی آنها کمک کند.

حدیث چهره پرداز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چگونگی آغاز بازیگری خود، اظهار کرد: ابتدا در تئاترهای مختلف بازی می کردم سپس برای اینکه بتوانم خوم را آماده بازی در فیلم های سینمایی کنم، در چند سریال ایفای نقش کردم که از واجبات زندگی هر هنرمندی است و پس از آن در فیلم سینمایی «کوچه پس کوچه های شمرون» وارد سینما شدم.

وی ادامه داد: به هر حال اگر تجربه وجود نداشته باشد، بازیگر نمی تواند خودش را در مقابل دوربین به درستی بشناسد.

بازیگر فیلم «جوجه تیغی ها» گفت: نمی توانم درباره چگونگی نقش خود در فیلم سینمایی «کوچه پس کوچه های شمرون» نظر بدهم اما این فیلم فیلمنامه بسیار خوبی داشت و به نظرم موفق عمل کرد و با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

چهره پرداز به استقبال بسیار مردم در جشنواره از اولین فیلم سینمایی خود اشاره کرد و گفت: بسیاری از مخاطبان در جشنواره کل این فیلم را ایستاده تماشا کردند به همین دلیل فیلمی که مخاطب حاضر باشد آن را سرپا نگاه کند، موفق بوده است.

بسیاری از مخاطبان در جشنواره فیلم «کوچه پس کوچه های شمرون» را ایستاده تماشا کردند به همین دلیل فیلمی که مخاطب حاضر باشد آن را سرپا نگاه کند، موفق بوده است

وی با اشاره به اینکه فیلمی که فیلم خوب فیلمی است که فیلمنامه خوبی داشته باشد، یادآور شد: اگر فیلمنامه درست نباشد، فیلم حتی با بازیگران حرفه ای هم موفق نمی شود. از سوی دیگر من به قهرمان در فیلم بسیار معتقدم.

این بازیگر سینما افزود: فیلم وقتی تمام می شود باید جوری درمخاطب تاثیر بگذارد که تماشاچی به فکر فرو رود. سینمای گیشه در شرایط فعلی برایمان مهم نیست چراکه سینما باید قابل تعقیب باشد و بتواند مخاطب را از سردرگمی درآورد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فیلمنامه ها می تواند به حل مشکلات جوانان کمک کند، ادامه داد: نسل جوان ما به شدت به دیدن راه حل های مختلف نیاز دارد تا از سردرگمی خارج شود نه اینکه خود را چنگ بزند و در نهایت هم اتفاق مثبتی در زندگی اش ایجاد نشود. فیلم خوب فیلمی است که بتواند به افزایش جهان بینی مخاطب کمک کند و راه درست زندگی و مواجه با مشکلات را به مردم القا کند.

حدیث چهره پرداز در نمایی از فیلم «پاپ»

چهره پرداز همچنین درباره داستان فیلم سینمایی «پاپ» که آخرین فیلمی است که در آن بازی کرده، اظهار کرد: این فیلم داستان چند خانواده و جوان در شهرستان بوشهر است که با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

وی ادامه داد: این فیلم زندگی خانواده های شهرستانی را نشان می دهد اما این خانواده ها با مسائلی جهانی مانند عشق، خیانت و تبعیض نژادی که مشکلاتی برای تمام جهان است، مواجه می شوند.

بازیگر سریال «کارآگاهان» به بومی بودن فیلم سینمایی «پاپ» اشاره کرد و گفت: این فیلم در شهر بوشهر فیلمبرداری می شود و فضای بومی دارد چراکه نحوه زندگی اهالی این منطقه و لهجه و ادبیاتشان را به خوبی نشان می دهد.

چهره پرداز افزود: اتفاقات و مشکلات قصه کاملا به روز است و در همه جهان وجود دارد اما ما در این فیلم با ادبیات جنوبی ها به قصه پرداخته ایم.

وی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «پاپ» چند داستان متفاوت را در خود گنجانده است، گفت: این فیلم داستان زندگی افرادی را روایت می کند که هرکدام با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کنند.

بازیگر فیلم «زندگی خصوصی» به دگیری های نسل جوان اشاره کرد و یادآور شد: «پاپ» قصه درگیری های نسل جوان است که هرکدام دچار سردرگمی های متفاوت خود شده اند.

چهره پرداز ادامه داد: «پاپ» ابتدا زندگی پسری را روایت می کند که نامزدش با تیم قایق رانی از ایران رفته و تصمیم گرفته دیگر به ایران بازنگردد و در منچستر بماند. پسر تمام سعی خود را می کند که هر طور که شده حتی از راه خلاف مانند جعل سند یا تغییر دین از اسلام به مسیحیت خودش را به نامزدش برساند اما پس از مدتی متوجه می شود که دختر در خارج از کشور به او خیانت کرده است.

وی گفت: از سوی دیگر فیلم پاپ زندگی یک دختری دیگری را هم به تصویر می کشد که نامزدش به زندان می افتد و دختر به دلیل عشق بی نهایت خود به پسر به دنبال خرید حکم شلاقش می رود تا به المپیک در مکزیک برسد.

این بازیگر تلویزیون و تئاتر، گفت: دختر دانشجویی که میهمان شهر بوشهر است نیز عاشق یک پسر سیاه پوست می شود که اینترنتی با وی آشنا شده است و کل اعضای خانواده هم درگیر این ماجرا می شود که چرا پسر مورد علاقه وی سیاه پوست است و دختر تمام تلاش خود را انجام می دهد تا به خانواده اش اثبات کند بسیاری از سیاه پوستان در جهان افراد بسیار موفقی بوده اند.

**دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تحصیل فضای گفت‌وگو را هم برای جوانان مهیا کرد

چهره پرداز در ادامه درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر در کشور، اظهار کرد: بی شک دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر با ایجاد واحدهای مختلف در شهرهای کشور تأثیر چشمگیری داشته است.

بی شک دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای سطح فرهنگ و هنر با ایجاد واحدهای مختلف در شهرهای کشور تأثیر چشمگیری داشته است

وی ادامه داد: این دانشگاه با ایجاد واحدهای مختلف در شهرهای کوچک علاوه بر ایجاد فضای آموزشی و تحصیل برای جوانان، محیطی را هم فراهم کرده تا نسل جوان با هم گفت و گو داشته باشند و همچنین یاد بگیرند با یکدیگر معاشرت کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «کوچه پس کوچه های شمرون» خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در تربیت نسل جدید سهم بسیاری داشته باشد که البته با اطمینان می توان گفت نسل جدید بسیار خوب هستند.

503

کد خبر: 932113

وب گردی

وب گردی