۱۵ درصد بنزین کشور از سوی شرکت‌های برند توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۵ درصد بنزین و ۱۰ درصد نفت‌گاز از سوی شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (برند) توزیع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان این مطلب افزود: این میزان در چهار ماه گذشته حدود هفت و سه درصد به ترتیب برای توزیع بنزین و نفت‌گاز بوده که رو به افزایش است.

او با اشاره به استقبال اغلب جایگاه‌داران از طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت گفت: این درحالی است که به توصیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزایش تعداد شرکت‌های صاحب نشان (برند) فعلا در دستور کار ما نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توضیح داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت خواستند که تعداد شرکت‌های برند اضافه نشود، که ما نیز به توصیه وزیر نفت عمل کردیم و با این‌که نه قانونی در این باره وجود دارد و نه دستوری، از افزایش تعداد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت خودداری کردیم.

به گفته موسوی‌خواه، طبق اصل ۴۶ قانون اساسی کسی نمی‌تواند مانع کسب‌وکار دیگری شود، اما ما به دلیل تعهدهای اخلاقی و این که طرح ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت گام به گام به ثبات برسد، هم‌اکنون شرکتی به شرکت‌های موجود که به ۱۰۰ هم نمی‌رسد اضافه نمی‌کنیم.

402

کد خبر: 932126

وب گردی

وب گردی