بروجردی: حرکت‌های جنایتکاران تاثیری بر مقاومت سوریه ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان بروجردی در ابتدای جلسه امروز تصریح کرد: حرکت‌های مذبوحانه هیچ تأثیری بر ادامه محور مقاومت و ملت مقاوم سوریه نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح دستور کار عصر امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای جلسه، کمیسیون تجاوز آشکار و برخلاف همه مقررات بین‌المللی آمریکا، انگلیس و فرانسه را محکوم کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان بروجردی در ابتدای این جلسه تصریح کرد: این حرکت‌های مذبوحانه هیچ تأثیری بر ادامه محور مقاومت و ملت مقاوم سوریه نخواهد داشت و به همین جهت و با هدف حمایت از استقلال و مقاومت مردم و دولت سوریه، هیأت ویژه‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به زودی به سوریه سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: جلسه روز دوشنبه نیز با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» مشترک با کمیسیون اقتصادی برگزار خواهد شد و نشست مشترک کمیسیون و سفرای کشورهای آمریکای لاتین نیز روز سه‌شنبه ساعت ۵ عصر و در ادامه جلسه کمیسیون برگزار می شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه ادامه جلسه با بحث سوریه ادامه یافت، یادآور شد: در این جلسه گفته شد که بالاخره با همه سرمایه‌گذاری که آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای آنها در منطقه کرده بودند با شکست‌ها و ناکامی‌های زیادی روبرو شدند و جنگ نیابتی، داعش و تروریسم شکست خورد و آنها نیز به همین جهت عصبانی شده‌ و قصد دارند با این اقدامات جنایتکارانه و تجاوزگرایانه حضور خود را تثبیت کنند و از هم‌پیمانانشان حمایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه استفاده از سلاح شیمیایی بی‌اساس و واهی بوده و بهانه‌ای بیش نیست، عنوان کرد: اقدام آمریکا تجاوزکارانه و برخلاف کلیه موازین و قواعد بین‌المللی است و اگر آنها در ادعای خود صادق بودند باید اجازه می‌دادند تحقیقات شده و ادعای آنها بررسی شود.

وی ادامه داد: لازم است در جریان این بررسی ها به کارگیرنده سلاح شیمیایی اگر استفاده شده، مشخص شود ولی وقتی قبل از این موارد حمله صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که این ادعا دروغ و بی اساس است لذا اقدام نظامی علیه یک کشور باید زیر نظر فصل هفتم صورت بگیرد، ولی به هیچ وجه چنین شرایطی وجود نداشته است.

نقوی حسینی با بیان اینکه هزینه این تجاوز را سعودی تأمین کرده است، اظهار داشت: بالاخره تهدیدات ترامپ هم نباید تو خالی می‌ماند و این از مسائل قابل تأمل است ولی به هر حال از روی اجبار دست به اقدامی زدند که پشیمان خواهند شد.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که اینها خیلی نگران حذف شدن از تصمیم‌گیری‌ها و تحولات منطقه هستند و به همین جهت به دنبال فرصت طلبی و استفاده از این گونه فضاهایی هستند ولی این اقدامات تغییری در وضعیت منطقه ایجاد نمی کند همچنین اخبار موثق نشان می‌دهد عملیات مذکور در میدان نیز ناموفق بوده چرا که اولا اغلب موشک‌ها خنثی شده و ثانیا به مکان‌های حساسی اصابت نکرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد که برای آمریکا و هم‌پیمانان غربی او و همچنین رژیم صهیونیستی و آل سعود تروریسم و داعش خطرناک نیست چرا که تروریسم و داعش مولود خود آنها بوده و از نظر این کشورها محور مقاومت برای آنها خطرناک است و همه این اقدامات علیه محور مقاومت صورت می گیرد غافل از اینکه اینگونه تجاوزات جنایتکارانه هیچ تأثیری بر اراده مهد مقاومت قطعا نخواهد گذاشت.

منبع: مهر

305

کد خبر: 932197

وب گردی

وب گردی