ایراد شورای نگهبان به لایحه پالرمو به دلیل غلط در ترجمه متن اصلی/ نامه نمایندگان به رئیس جمهور

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو با متن اصلی آن مغایرت دارد و این موضوع طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور به وی برای بررسی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در نشست امروز اعضای کمیسیون نماینده خود را برای عضویت در کمیسیون ویژه بررسی لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری انتخاب کردند و بدین ترتیب محمدعلی پورمختار برای این منظور از سوی اعضاء انتخاب شد.

وی افزود: در ادامه جلسه لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهارداشت: ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو این بود که متنی که دولت به عنوان لایحه پیشنهادی ترجمه کرده و آن را به مجلس تقدیم کرده با متن اصلی آن تطابق نداشته و دارای اختلافات زیادی است و در همین راستا لازم است تا دولت در ارائه لوایح خود به مجلس دقت لازم را داشته باشد تا این اتفاق نیفتد چرا که ما به لایحه‌ای که از طرف دولت می‌آید اعتماد می‌کنیم.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شد تا نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور بنویسیم و از وی بخواهیم که این موضوع را بررسی کند و ترجمه صحیح متن به مجلس ارائه شود و به زیرمجموعه‌ای که این لوایح را تنظیم می‌کند تذکر لازم داده شود چرا که این لوایح در هیأت وزیران بررسی و تصویب می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین در این جلسه ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت که ماده 7 آن در مورد عملیات‌های بانکی مشکوک مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما این بررسی‌ها مصوبه‌ای را در پی نداشت.

منبع: مهر

305

کد خبر: 932206

وب گردی

وب گردی