سید حسن  نصرالله:هدف حمله آمریکا به سوریه ایجاد رعب و وحشت بود

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس اعلام کرد که هدف تجاوز سه کشور غربی به سوریه ایجاد رعب و وحشت بوده و اوضاع سوریه به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی تغییر نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در همایش انتخاباتی که حزب‌الله در شهرک «مشغره» در منطقه «البقاع» برگزار کرده بود از طریق ویدئوکنفرانس به سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدا با خوش‌آمدگویی به حاضرین و تبریک عید مبعث، در ابتدا در خصوص مراسم برگزار شده صحبت کرد و گفت که هدف از این مراسم تأیید سیاسی و معنوی و مردمی از لیست «الغد» در بقاع غربی است.

او همچنین تأکید کرد که کاندید جنبش امل کاندید حزب‌الله نیز است و هر فردی که در لیست امل باشد در لیست حزب‌الله نیز خواهد بود.

وی سپس گفت: آن چه که از طرفداران حزب‌الله از خواهران و برادران انتظار می‌رود حضور حداکثری و قدرتمند در پای صندوق‌های رأی و انتخابات است.

وی با بیان اینکه البقاع شهدای بسیاری در راه مقاومت داده و قهرمانانش کماکان در میان مردم زندگی می‌کنند، گفت: دشمن صهیونیستی برای رسیدن به بیروت یا دمشق (البته این اتفاق هرگز نخواهد افتاد) باید از دشت‌های البقاع عبور کند و اسرائیل پس از تجربه‌های بسیار در مواجهه با مقاومت، ترسو‌تر از آن است که تانک‌ها و سربازانش را به بقاع غربی یا جنوب بیاورد.

سید حسن نصرالله افزود: پس از فاجعه تانک مرکاوا و پس از توسعه امکانات مقاومت، اسرائیل ترسو‌تر و ضعیف‌تر از گذشته است. ما در منطقه‌ای هستیم که رو به روی دشمن است و در طول سال‌های مقاومت، ابقاع غربی و جنوب یک جبهه واحد بودند و تمام تجربه‌ها بر این امر تأکید می‌کنند که انسجام میان ارتش و مقاومت و مردم، تنها پاسخ استراتژیک به دشمن است.

وی سپس با بیان اینکه ساکنان البقاع پیش از آغاز جنگ در سوریه با این کشور رفت و آمد و تبادلات داشتند خطاب به کسانی که در فکر افتادن سوریه به دست آمریکا و هم پیمانانش است گفت که افکار خود را تغییر دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به نقاطی در سوریه اشاره کرد و گفت: در طی روزهای گذشته و در مقابل تهدیدات ترامپ، تا پیش از صبح شنبه، کل جهان در نگرانی به سر می‌برد و در مقابل نیز اسرائیل و برخی کشورهای منطقه گروههای مسلح در سوریه برای خود آرزوها و آمالی می‌پروراندند.

سید نصرالله ادامه داد: ما شاهد نوع جدیدی از استکبار آمریکا بودیم؛ چرا آمریکا در صبح شنبه حمله را انجام داد؟ چون که در روز شنبه قرار بود اولین هیأت از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به سوریه برسند و تیم دوم نیز روز یکشنبه و از خاک منطقه و مکان و افراد تحقیق به عمل آورد و از آن‌جایی که ترامپ و رئیس‌جمهور فرانسه می‌دانستند که حمله شیمیایی [واقعیت ندارد] و نمایش است، قبل از رسیدن هیأت تحقیق اقدام به حمله کردند و منتظر شورای امنیت نماندند و ما اینجا نوع دیگری از استکبار آمریکا را دیدیم.

وی افزود: فرانسه و انگلیس نیز بعنوان سیاه لشگر آمدند تا گفته نشود که آمریکا تنهاست؛ حجم اهدافی که به آن‌ها حمله شد در حدی نبود که نیاز به این ائتلاف [سه‌گانه] باشد ما تمامی احتمالات را در نظر گرفتیم و هر آن‌چه را که می‌خواستیم بدانیم را تحلیل کردیم، تمامی فرضیات وارد بود چرا که معلوم نیست ترامپ چه تصمیمی می‌گرفت.

دبیرکل حزب‌الله همچنین از پدافند هوایی سوریه نیز تمجید کرد و گفت که پدافند هوایی توانست تعداد بالایی از موشک‌ها را ساقط کند و البته برخی از آن‌ها نیز به هدف خوردند.

وی ادامه داد: همین‌ که نظامیان سوری در سنگرها و مکان خود باقی ماندند نشان از شجاعت آن‌هاست و ما این روحیه و شجاعت را قدر می‌نهیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به اهداف اعلامی این حمله از سوی رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: اگر به رسانه‌های غربی نگاهی بیندازیم، اهدافی که آمریکا در پس این حمله می‌خواست به آن‌ها دست یابد از این قرار بود: ۱- ترساندن و به زانو در آوردن که این هدف محقق نشد ۲- کاهش روحیه سوری‌ها و هم‌پیمانانش؛ که باید بگوییم امروزه مردم و ارتش و رهبری سوریه روحیه‌شان پس از حمله بسیار شدیدتر و بالاتر از گذشته است. ۳- اگر هدف بالا بردن روحیه گروههای مسلح بود تا پس از حمله موشکی به درعا و تدمر حمله کنند که باید گفت روحیه آن‌ها به شدت پایین آمد و بسیار نا امید شدند و در آخر اگر هدفشان تغییر معادلات به نفع اسرائیل بود که آروزهایشان بر باد رفت.

سید نصرالله در ادامه گفت: اسرائیلی‌ها می‌گفتند که موشک‌های ترامپ زیبا هستند، بله دیدیم زیبا بودند ولی نتیجه‌شان صفر بود اگر هدفشان تخریب روحیه و شاکله نیروها بود انجام نشد اگر هدف فشار بر سوریه برای تسریع در روند حل و فصل سیاسی بود باید گفت که اتفاقی که افتاد بیش از پیش روند سیاسی را پیچیده کرد و روابط بین‌المللی را با بحران مواجه کرد.

وی در این باره ادامه داد: آن‌ها گفتند که هدفشان تخریب زیرساخت‌های شیمیایی سوریه بود، هر زمان پیروزی جدیدی به دست می‌آید ما شاهد بهانه شیمیایی هستیم و هرگاه دستاورد و موفقیت مهمی در آینده اتفاق بیفتد ممکن است سناریو شیمیایی تکرار شود؛ امام خامنه‌ای هر روز بر اینکه ساخت سلاح هسته‌ای حرام است و با اینکه تمامی نشانه‌ها بر عدم اراده ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای اشاره دارد، اما ایران در نتیجه اتهامات بی اساس تحریم شده و همین روال نیز در سوریه جاری است.

سید حسن نصرالله در بخش پایانی سخنان خود به توطئه‌های برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت که این کشورها بیشترین تحریک و بیشترین هزینه را برای حمله به مراکز سوری انجام دادند و گفت: و همچنین می‌دانیم که لابی صهیونیستی روز و شب در تلاش بود تا حمله شدیدی صورت گیرد اما در پی بررسی‌های میان پنتاگون و ترامپ یک حمله محدود صورت گرفت، چرا که ارتش آمریکا می‌دانست که ورود به جنگ با سوریه پایانی ندارد و تمامی منطقه منفجر خواهد شد و باید گفت که آمریکا به قدرت محور مقاومت اعتراف کرد و تمامی ما نیز به قدرتمان برای مقابله و مواجهه با دشمن و اعتماد بیشتری پیدا کردیم و از محدود بودن گزینه‌های دشمن اطمینان یافتیم.

منبع:فارس

کد خبر: 932220

وب گردی

وب گردی